آماده نمودن بستر خاک مناسب کاشت گل و گیاه و زمان مناسب کاشت گل و گیاه

در این مطلب به توضیحاتی در مورد آماده نمودن بستر خاک مناسب کاشت گل و گیاه و زمان مناسب کاشت گل و گیاه می پردازیم . آماده نمودن زمین چند ماه قبل از کاشت کافی به نظر میرسد ، برای کاشت  پائیزه ، بایستی زمین مربوطه را در تابستان و برای کاشت بهاره در پائیز آماده نمود. اگر خاک مانند خاکهای رسی خشک و سنگین است ، باید قبل از کار روی آن به مدت ٤٨ ساعت آن را غرقاب  نموده تا با سهولت بیشتری بتوان آن را آماده نمود ، شخم زمین به عمق ۳۰ سانتیمتر کافی به نظر میرسد. برخی از باغبانها معتقد به شخم عمیق تری هستند ، لیکن با توجه به اینکه ریشه غذا رسان غالب گیاهان دائمی در مسیر ۳۰ سانتیمتری خاک مستقر هستند ، در صورت برخورداری از زهکشی مناسب عمق شخم ۳۰ سانتیمتری تکافوی لازم را در بردارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آماده سازی خاک به مطلب طرز کاشت و مراقبت از گیاهان دائمی و PH   خاک در همین سایت مراجعه نمایید.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و محوطه سازی با ما تماس بگیرید.

زمان کاشت گل و گیاه

علیرغم اینکه چه موقع بستر کشت آماده میگردد ، یعنی در تابستان برای کشت پائیزه یا در پائیز ، برای کشت بهاره  ، بهترین زمان کاشت گیاهان دائمی در گرو دو عامل زیر است ، یکی چگونگی وضعیت رشد هرگونه و دیگری محلی که قرار است گیاه کشت گردد . البته چگونگی دسترسی به گیاه مورد نظر برای کاشت هم یکی از مولفه های تعیین زمان به حساب می آید. برخی از مراکز مربوطه یا باغبانها ذخایر گیاهان دائمی مورد نظرشان را در ظروف نگهداری مینمایند که در اینصورت زمان کاشت در اختیار آنان خواهد بود. تقریباً تمام گیاهان دائمی از طریق طوقه که در بردارنده تعدادی ساقه متصل به هم در قسمت تحتانی است رشد خود را اعمال مینمایند ، ریشه های غذا رسان در زیر طوقه گسترش می یابند، در فصل پائیز که گیاهان آماده برخورداری از دوره خواب یا استراحت زمستانی میگردند ، ساقه ها و برگها پژمرده شده و می میرند، لیکن طوقه که ادامه حیات گیاه را بر عهده دارد ، جوانه های کوچکی را به وجود می آورد ، در طول خواب گیاه ، جوانه ها غیر فعال بر جای مانده و در فصل رشد بعدی ساقه های جدیدی را ظاهر می.سازند ، ابتیاع گیاهان دائمی ریشه لخت از مراکز فروش و نشاکاری ها به سبب قیمت کمتر نسبت به گیاهان داخل ظروف و نیز خواب بودن ریشه ها در زمان انتقال نیز یکی از طرق تهیه گیاهان دائمی به شمار میرود ، لیکن اینگونه گیاهان بایستی با توجه به وضعیت رشد گونه گیاهی و آب و هوای منطقه کشت فراهم گردد ، به طور کلی بهترین زمان کاشت گیاهان دائمی با ریشه لخت در مناطق دارای آب و هوای معتدل و گرمسیری پائیز میباشد که البته استثنائاتی نیز وجود دارد.

در مطالب دیگر این سایت توضیحاتی در مورد برخی از گل ها و گیاهان دائمی و فصلی که در فضای باز و محوطه سازی و باغ و ویلا و یا روف گاردن کاربرد دارند ارائه شده است ، همچنین به معرفی گل ها و گیاهان فصل بهار ، گل ها و گیاهان فصل پاییز ، گل ها و گیاهان فصل تابستان و گل ها و گیاهان فصل زمستان نیز پرداخته شده است،  برای آشنایی با کاج لاوسون ، کامیس پاریس ، یاس هلندی ، به ژاپنی ، مورت ، شمشاد طلایی ، شمشاد سبز ، کاملیا ، سیکاس و گل ها و گیاهان دیگر از قسمت های دیگر سایت بازدید نمایید.

برای طراحی روف گاردن، خرید گل و گیاه و طراحی فضای سبز با ما تماس بگیرید.