اصول اولیه طراحی فضای سبز – نکاتی در مورد آموزش طراحی فضای سبز

در این مطلب به اصول طراحی فضای سبز و نکاتی در مورد آموزش طراحی فضای سبز می پردازیم ، اگر بدنبال یک مرکز خرید و فروش گل و گیاه و یا مرکزی برای طراحی و اجرای فضای سبز یا طراحی و اجرای روف گاردن خود هستید با ما تماس بگیرید . زمانی نه چندان دور اغلب ما در خانه هایی زندگی میکردیم که حیاطی زیبا داشت و بعد از ظهرها پس از استراحتی کوتاه روی زمین حیاط آب میپاشیدیم و از بوی خاک و زمین لذت می بردیم و نزدیک غروب بر تخت های چوبی که روی حوض بود ، مینشستیم و گل میگفتیم و گل می شنیدیم، اما حالا با رویای آن روزهای خوش ، اکثر ما در آپارتمان به سر میبریم ، البته این مساله نزد همگان صادق نیست و امروز حیاط خانه های ویلایی به سبک و سیاقی دیگر ساخته و طراحی فضای سبز در آن انجام می شود ، که زیبایی آن کمتر از گذشته نیست.

یکی از لذتهای زندگی در خانه های دارای حیاط این است که باغبانی کنید ، روزهای تعطیل و اوقات بیکاری توی باغچه خانه بچرخید و در کنار تزیین و طراحی فضای سبز ، باغبانی کنید.

با اجرای این روشها قدم زدن در باغچه برایتان لذت بخش خواهد بود و طراحی فضای سبزی زیبا خواهید داشت .

برای طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن یا خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

اصول اولیه طراحی فضای سبز

قبل از خرید گیاه یا موزاییک کردن زمین ، به سوالات زیر پاسخ دهید :

1 - اولویت بندی کارها در طراحی فضای سبز ، نیازها و اولویت هایتان چیست؟ آیا مکانی را برای سبزی کاری میخواهید یا فقط برای گلهای رنگارنگ و درختچه های زیبا ؟ آیا مکان جدایی برای بازی بچه ها نیاز دارید یا میتوانید آن را با مکان بازی که برای پذیرایی در نظر گرفته اید ترکیب کنید ؟

2 - سبک خانه تان چیست ؟ سنتی یا مدرن ؟ آجری یا سیمانی ؟ از این سرنخ ها به عنوان نقطه شروع برای طراحی فضای سبز خود استفاده کنید.

3 - ساختار فعلی باغچه تان چیست ؟ درخت نمونه دارید ؟ specimen tree این تعریف در میان باغبان های مختلف متفاوت است برخی از باغبان ها درختهایی را که زیبایی خاصی دارند ، درخت نمونه میدانند و برخی از باغبان ها درختهایی را که قدیمی هستند یا رشد کرده و ارتفاع بلندی دارند، آیا در باغچه خود گیاهان پرچینی بالغ یا دیوارهای سنگی ای که ارزش نگه داشتن داشته باشند، دارید ؟ آیا گیاهان فونداسیونی که بیش از حد رشد کرده باشند و درختان در حال مرگی که باید کنده شوند ، دارید ؟

4 - هر ناحیه از باغچه تان چه قدر نور دریافت میکند ؟  ببینید در طول فصلهای مختلف حرکت نور در ملک شما چگونه است و مناطق سایه و باز و آفتابی را یاداشت کنید. نور یکی از فاکتورهای مهم در طراحی فضای سبز به شمار می آید .

5 -  بودجه تان چقدر است ؟ هزینه ها را در میان بخش ها و امکانات مورد نیاز فضای سبز خود تقسیم کنید و طبق آن اولویت بندی کنید. اگرچه برخی از پروژه های ساخت را میتوان به تعویق انداخت و مرحله بندی کرد، اما حتماً باید بر اساس بودجه خود ، اقدام به طراحی فضای سبز و خرید امکانات و وسایل مورد نیاز فضای سبز خود نمایید ، در واقع بودجه و هزینه ها ، مهم ترین قسمت از طراحی فضای سبز را به خود اختصاص می دهند.

یک فضای سبز خوب طراحی شده باید هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ بصری خانه را به باغ متصل کند و تنوع در طراحی فضای سبز داشته باشد و بر کل فضای نشیمن تأثیر بگذارد.

فضاهای داخلی که به سمت تراس و مناظر باز میشوند ، ظاهر جاداری دارند و باغچه هایی که با مناطق نشیمن مخلوط میشوند حس صمیمیت را القاء می کنند .

گیاهان و ساختارها را مطابق آن انتخاب کنید. روح منظره را در نظر بگیرید؛ منطقه همسایگی و خانه تان را در ذهن بررسی کنید؛ سپس با ایجاد اتصال فیزیکی از اتاقها به ناحیه بیرون ، باغ را قابل دسترس کنید. برای مثال نزدیک آشپزخانه یک تراس نهار خوری بسازید تا تنوع در طراحی فضای سبز رعایت شود.

پاسیوها و راه روها را با توجه به مصالح و سبک خانه طراحی کنید ، خرت و پرت ها را از مقابل پنجره بردارید تا خطوط دیدی که منظره باغتان را سازماندهی میکنند تعیین کنید .

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب آموزش طراحی فضای سبز و نکاتی کاربردی جهت آموزش طراحی فضای سبز را  هم در این سایت بخوانید تا با مباحث طراحی فضای سبز بیشتر آشنا شوید.

برای طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن یا خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.