گل FLOWER

گل Flower مظهر زیبایی است ، گل روحیه انسان را لطیف و شاداب می کند. گل‌ها جزء زیباترین مخلوقات خداوند سبحان هستند که دیدن زیبایی ظاهری، بوئیدن عطر دلپسند و لمس لطافت گلبرگ‌های‌شان بی‌شک احساسی عمیق و شگرف را به بشر هدیه کرده است ، گل  در رنگ های مختلف محیط زندگی را زیبا و دلپسند نموده و باعث نشاط و شادابی و سلامت روح و جسم انسان می شود .

قدمت کشت و کار و نگهداری گل‌   Flower در ایران شاید همزمان با شروع کشاورزی بوده است. با نگاهی به تاریخ و فرهنگ ایران بنظر می‌آید که همواره ایرانیان در زمینه موضوعات مرتبط با گل‌ها جایگاه خوب و ارزنده‌ای داشته‌اند ، اهمیت گل در کتابها و نوشته های قدیمی ایران و شعر و ادبیات ایران بسیار باارزش بوده و معمولا شاعران در ابیات خویش از واژه گل زیاد استفاده می کردند .

گل یا شکوفه ساختار زایشی در گیاهان گل دار یا نهان‌دانه است. معمولا درختان قبل از میوه دار شدن شکوفه زده که شکوفه ها گل های کوچک به رنگ های مختلف می باشند که به مرور زمان به میوه تبدیل می شوند ، همچنین گل های دیگر مانند گل های فصلی معمولا در فصل و ماه های مشخصی از سال گل دارند و بقیه سال گل ها ریخته و برگ و ساقه آن می ماند. گل های دیگری نیز وجود دارند که روی درختچه یا گیاهان مختلف می رویند و باعث زیباتر شدن گیاه می شوند .

 کارکرد زیست‌شناختی گل به هم رسانیدن یاخته زایشی نر ( اسپرم ) و یاخته زایشی ماده (تخم) است. این فرایند با گرده‌افشانی توسط حشرات آغاز و پس از لقاح به تشکیل دانه می‌انجامد. گل‌ها برای روحیه انسان بسیار مؤثر هستند .

گل را می‌توان جوانه‌ای تصور کرد که برای تولیدمثل گیاه مادر تغییر شکل یافته‌است. در جریان تبدیل برگ به گل، برگ از نظر شکل و رنگ دستخوش تغییرات فراوانی می‌شود. این برگ‌های تغییرشکل‌یافته را قسمت‌های گل می‌نامند .

فروش گل معمولا در گل فروشی ها ، گلخانه ها انجام می شود و فروش گل به دو صورت عمده و تک فروشی به صورت گلدانی یا شاخه ای انجام می شود .

فروش گل به صورت عمده توسط تولیدکنندگان صورت می گیرد که معمولا خریداران گل ، پس از خرید گل ها را به مغازه انتقال داده و شاخه ای می فروشند و همچنین فروش گل به طراحان فضای سبز نیز جهت کاشت گل و گیاه در باغچه و روف گاردن نیز انجام می شود.

ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبا و چشم نواز آن راهی ساده، اما مهم جهت کسب آرامش و لطافت روح و روان آدمی است ، در این بین کاشتن گل و گیاه و نگهداری از گل در خانه و محیط کار موجب شادی و نشاط شده و انسان را به آرامش روحی می رساند .

گل یکی از بهترین هدیه های طبیعی است که در مناسبت های مختلف مانند جشن عروسی و تولد ، عیادت از بیمار و خرید خانه و ماشین و مناسبت های دیگر و به ویژه در دوران نامزدی و طول دوران زندگی زن و مرد می تواند به عنوان هدیه ای زیبا و مناسب انتخاب شود .

دریافت هدایایی مانند گل می تواند بیش از هر چیز شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد. خریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت ، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می شود.

مهمترين عامل در كشاورزي مخصوصاً گل كاري ، آب است . آب مهمترين عامل تغذيه گل و گیاه مي باشد زيرا مواد قابل جذب بايد در آب حل شود تا گياه از راه ريشه آن را جذب كند . در کاشت و نگهداری از گل باید به مقدار آب مورد نیاز گیاه توجه شود و بیشتر یا کمتر از حد نیاز گل و گیاه به آنها آب داده نشود تا باعث پژمردگی و از بین رفتن آن نشود.

این مجموعه در زمینه کاشت ، نگهداری ، پرورش و فروش گل و گیاه آماده خدمت رسانی به متقاضیان محترم می باشد.