توضیحات پرورش و نگهداری گل و گیاه آپارتمانی سایت گل بام

گل و گیاه آپارتمانی به گونه هایی از گل و گیاه گفته می شود که می توان در فضای سرپوشیده منزل و آپارتمان از آنها نگهداری نمود ، گل ها و گیاهان آپارتمانی انواع گوناگونی دارند و هر کدام نیازمند نور مناسب خود و نیز روش آبیاری خاصی می باشند ، در این مطلب به معرفی برخی از گل ها و گیاهان آپارتمانی و نیز روش نگهداری آنها می پردازیم ، شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این دسته از گل ها و گیاهان از قسمتهای مختلف سایت ما بازدید نمایید.

گل و گیاه آپارتمانی، مواد سمی را از هوای محیط می گیرند و آن را اکسیژنه می کنند، یک تصفیه کننده هوای طبیعی که ورود جریان هوای پاکیزه به مغز شما را هموار می کند ، یک گل و گیاه آپارتمانی سالم به سلامت ذهن شما کمک می کند، خاک گیاه شامل میکروب هایی است که موجب انجام واکنش های شیمیایی شده و اندروفین آزاد می کنند بنابراین موجب خوب شدن حال شما می شود، همچنین دیدن یک گلدان گل زیبا نیز به شما احساس آرامش می دهد و استرس را دور می کند.

وجود گل و گیاه آپارتمانی در خانه ، مشکل بی خوابی را درمان می کند زیرا این گیاهان در شب اکسیژن آزاد می کنند هوای محیط را بهبود داده و موجب می شوند راحت تر تمرکز کرده و ذهن خود را آرام کنید و به خواب روید.

براساس تحقیقات پژوهشگران،  گل و گیاه آپارتمانی می توانند با افزایش رطوبت و کاهش گرد و غبار مشکلاتی مثل خستگی، سرفه، گلودرد و سایر علائمی که با سرماخوردگی مرتبط هستند را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

نگهداري گل و گياه آپارتماني، مي تواند باعث شادابي شود و حس آرامش را به ما منتقل کند.

راهکارهای مفید جهت مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی:

به دلیل وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری گل و گیاه آپارتمانی استفاده نکنیم. بلکه ۳-۲ ساعت آب را در محیط خانه قرار داده وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنیم تا کلر آن ته نشین شود.

برای جلوگیری از شته، می‌توانید یک عدد سیر را درون گلدان خاک کنید، این کار برای این است که شته جرأت نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

سعی کنید همیشه با آب پاش بر روی خاک آب بپاشید، در ضمن با آب پاش برگ گیاهان را آب پاشی کنید. برای شادابی گل و گیاه آپارتمانی بسیار مفید است.

در آخر با چند نمونه از گل و گیاه آپارتمانی آشنا می شویم:

سانسوریا گیاهی آپارتمانی همیشه سبز و دائمی است که برگ های نیزه ای شکل از شاخصه های اصلی آن به شمار می رود. در سانسوریا برگ ها دارای خطوط و نقوش موازی هستند که با بزرگ شدن گیاه، ارتفاعشان بیشتر می شود. این گیاه به کم آبی مقاوم است و این روزها می توانید مدل های مختلف آن را مثل سانسوریا بافته شده، رنگ زده، لوله ای و ... را مشاهده کنید. سانسوریا با برگ به راحتی تکثیر می شود.

آگلونما یک گونه گیاه آپارتمانی از تیره گل شیپوریان است این گیاه همیشه سبز و پایا دارای برگهای زینتی می باشد برگهای آن (مستطیلی نیزه ای) می باشد و گلهای این گیاه سفید و در تابستان آشکار می شود. این گیاه یک گیاهِ کم رشد و جذاب است که گیاهانی با شاخ و برگ عالی را رشد می دهد و برگ های بیضی بزرگ، باریک و براق در ساقه های کوتاه دارد و از همه مهم تر، نیازمندِ نور کامل خورشید نیست، پس برای داخل خانه مناسب است به ویژه اگر نور در خانه شما محدود باشد.

آلوئه ورا یک گیاه آپارتمانی است ، بهترین حالت برای آلوئه ورا ، قرار گرفتن در معرض نور زیاد اما غیرمستقیم خورشید است؛ نور غیرمستقیم خورشید برای آلوئه ورا عالی است و به‌خوبی آن را جذب می‌کند. این گیاه می‌توانید در معرض نور مستقیم خورشید نیز قرار بگیرد، اما نه بیش‌ازحد. چون قرار گرفتن بیش‌ازحد زیر نورد مستقیم خورشید باعث سوختن برگ‌های آلوئه ورا می‌‌شود. ضمن اینکه نور کم نیز می‌تواند باعث صاف و کدر شدن برگ‌های آن شود.

گل داوودی یکی از گلهای پاییز است که هم بیرونی وهم آپارتمانی می باشد، گل داوودی از طریق ریشه دارکردن قلمه های انتهایی شاخه تکثیر می گردد. قلمه های ریشه دار گل داوودی را مستقیماً در گلدانهای مناسب کشت می کنند.

گل سیکلامن یکی از گلهای آپارتمانی پاییزی زیبا و بومی ایران می باشد، معمولاً در گلدان های داخل خانه رشد می کنند و نیاز به نور زیاد دارد، آن ها در تابستان می خوابند، اما با مراقبت مناسب، در پاییز شکوفه خواهند کرد، دقیقاً زمانی که سیکلامن ها به طور کامل خاموش هستند، این به شرایط رشد آن ها بستگی دارد ، اگر سیکلامن داخل خانه باشد و در گرمای بالا نگه داشته شود،  با سرعت بیشتری از خواب بیدار می شوند و گل می دهد ، وقتی در بیرون از خانه و آپارتمان رشد می کنند، سیکلامن در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفه خواهند داد، سیکلامن های گلخانه ای معمولاً تا اواخر زمستان شکوفه می دهند، اما دوران شکوفه دادن طبیعی آن ها زودتر است، گل های رنگی روشن زیبا و برگ های کروی جذاب این گیاه و همچنین آسانی در پرورش و مقاومت بالا نسبت به شرایط محیطی باعث محبوب شدن این گیاه شده است، این گیاه به شدت به ساقه وابسته است و در زمانی که گیاهان پیازی در تلاش برای رشد در پاییز هستند، در مناطق خشک و زیر درختان به رشد خود ادامه می دهد. سیکلامن دارای برگ های قلبی شکل و گل هایی با سایه های صورتی، قرمز و یا سفید می باشند و حتی شاخ و برگ هایش هم جذاب است و اغلب رنگی نقره ای بر روی دو طرف برگ ها وجود دارد، سیکلامن، اگرچه زیبا و دوست داشتنی است، اما ممکن است که موجب مشکلات هاضمه برای حیوانات خانگی شود. آن ها را از دسترس سگ ها و گربه های خانگی تان دور نگاه دارید.

گل جعفری یکی از گلهای  فضای باز وآپارتمانی پاییزی یکساله یا چند ساله‌است، این گل دارای ۵۶ گونه و از خانواده گل آفتابگردان بوده و بومی امریکای شمالی و جنوبی است، گل جعفری محل‌های گرم و آفتابی را دوست داشته و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین در خزانه می کارند.

برای خریدگل و گیاه آپارتمانی با ما تماس بگیرید.