آموزش چگونه یک پرورش دهنده گل و گیاه در منزل باشیم در سایت گل بام

مزیت کاشت درخت در خانه متعدد است، در این مطلب سایت گل با به مزیت کاشت درخت در خانه می پردازیم ، وجود درختان و گیاهان در طراحی فضای سبز خانه اهمیت بسیاری دارد. آنها میتوانند چشم اندازی دلنشین و سایه ای لذت بخش ایجاد کرده و در کنار آن محیط زیست سالم تر و زیباتری نیز برایمان فراهم آورند.

مزایای زیست محیطی کاشت درخت در خانه : با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که درختان می توانند مصرف منابع گرمایشی و سرمایشی خانه ها را تا 25 درصد کاهش دهند. در کنار این می توان به مزایای دیگری از وجود درختان در طراحی فضای سبز اشاره کرد؛ برای مثال درختان در عین حال که به تولید اکسیژن می پردازند، آلودگی را جذب و هوا را تمیزتر می کنند. به علاوه آنکه درختان پناه و در عین حال غذایی را برای پرندگان و سایر حیوانات فراهم می آورند.

یکی دیگر از مزیت کاشت در خت در خانه، این است که علاوه بر آنکه درختان می توانند رنگ، ارتفاع و بافت بنا را شکل دهند باعث زیباتر شدن آنها و ایجاد نمایی لذت بخش نیز می گردند. به همین دلیل است که بر اساس آمار و بررسی های انجام شده وجود فضای سبز و درختان در طراحی فضای بیرونی منزل، ارزش آن را تا 20 درصد افزایش خواهد داد.

حدیث درباره مزیت کاشت در خت در خانه:

حضرت رسول (ص) فرمودند: خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد. ایشان در حدیثی دیگر می‌فرمایند: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید.

درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است. درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد.

از دیگرمزیت کاشت درخت در خانه  می توان به  20٪ صرفه جویی هزینه های سرمایشی و 2٪ تا 10٪ صرفه جویی در هزینه های گرمایشی مالکین منازل اشاره کرد. تنها ۳ عدد درخت کاشته شده با استراتژیک مناسب می تواند تا ۵۰٪ باعث کاهش قبوض برق و گاز شود. درختان همیشه سبز در فصل زمستان می توانند به عنوان یک سپر بادگیر در مقابل خانه شما عمل کرده و باعث کاهش مصرف انرژی خانه تان از ۱۰٪ تا ۵۰٪ شود. در مناطق سردسیر٬ افزایش ۳۰٪ پوشش گیاهی درختی در شهرها باعث کاهش مصرف انرژی برای گرمایش منازل تا ۱۰ ٪ و ۲۰٪ کاهش مصرف انرژی برای گرمایش خانه ها در مناطق روستایی می شود.

برای پاکسازی هوا کاشت چه گیاهانی مناسب فضای داخل خانه هستند؟

درخت بامبو : مراقبت ازاین درخت آسان است و سطح فرمالدئید را کاهش میدهد.

درخت فوفل : این درخت برای منزل و ادرات مناسب است ،گیاهی که به آرامی رشد می کند و به آب زیادی نیاز ندارد همچنین برگهای آن هوا را پاکسازی می کند.

یکی دیگر از مزیت کاشت درخت در خانه ایجاد احساس شادی و خوشحالی است. داشتن گیاه در منزل به شادی کمک می کند، بسیاری ازمردم ادعا می کنند گیاهان قدرت تاثیری گذاری زیادی در شادی دارند پس اگر فرد حساسی هستید گیاهان برایتان مفید هستند ؛ برای رفع استرس و فشار عصبی برخی گیاهان موثرند، از دیگر مزیت های کاشت درخت در خانه، ایجاد حس آرامش است. از طبیعت و گیاهان می توانید برای درمان عصبانیت بهره ببرید.

مزیت کاشت گیاه در خانه از دید روانشناسان:

بررسی ها نشان داده که میزان یادگیری در کودکانی که مدتی از روز را با گل و گیاه سپری می کنند، نسبت به سایر هم سن و سال های خودشان که در تماس با گل و گیاه نیستند، بیشتر است؛ به علاوه حضور در محیط های طبیعی باعث بهبود و افزایش توانایی های کودکان از جمله توجه بالا، کاهش بی نظمی، افزایش تمرکز و ارتباط بیشتر با محیط اطراف می شود.

ثابت شده است که گل و گیاه می تواند بر وضعیت جسمی و روحی افراد تاثیر مثبت داشته باشد، به عقیده کارشناسان به دلیل اینکه گیاهان از عوامل هماهنگی در طبیعت هستند، به هماهنگ ساختن نیروهای فکری و جسمی بدن افراد نیز کمک کرده و به آنها تعادل می بخشند.