گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا در سایت گل بام

اگر بدنبال خریدگلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا هستید و میخواهید گلها و گیاهان مناسب باغ و ویلای خود را تهیه نمایید ، با ما در مجموعه گل بام تماس بگیرید، بسیاری از گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا هستند، باید بر اساس شرایط جغرافیایی و محیط مورد نظر خود گل ها و گیاهان را انتخاب و خریداری نمایید، یکی از مهم ترین مسایلی که در رشد گیاه موثر است توجه به آبیاری دقیق است ، برای مثال در مناطق گرم و خشك بهتر است فواصل آب دهی كوتاه و مقدار آب برای آبياری كم باشد ولی دفعات آبیاری بیشتر باشد تا رطوبت به خاک همواره برسد و خاک خشک نشود ، البته در این مورد باید به نوع گل و گیاه هم توجه داشته باشید ، زیرا برخی از گل ها  و گیاهان کمتر به آبیاری نیاز دارند و برخی بیشتر.

اگر در مناطقی هستید که نمیتوانید آبیاری منظمی داشته باشید، از گیاهانی  مانند خزه و جلبك در کنار گل ها  و گیاهان مخصوص باغ و ویلای خود استفاده نمایید، زيرا این گیاهان در مواقع خشكی آب را به بيرون پس داده و محيط اطراف را مرطوب و خنك نگه می‌دارند. در واقع با آبرسانی به دیگر گیاهان باعث ديرتر از بين رفتن گل و گياه می شوند. همچنین می‌توانيد باغچه باغ و ویلای خود را طوری طراحی كنيد كه آب حاصل از آبياری يا باران كمتر به هدر رود. و در هدر رفتن آب صرفه جویی کنید. به اين ترتيب كه ابتدا باغچه را 1 تا 2 متر بكنيد، در زير باغچه خاك نسبتا سخت بريزيد و بعد سنگريزه و شن و خاك را بریزید، آب از خاک سخت به سختی عبور می کند و در آنجا جمع می شود و در مواقع کمبود آب ، ریشه گیاهان از آب جمع شده تغذیه می نماید و باعث ماندگاری بیشتر گل و گیاهان مخصوص باغ و ویلای شما می شود.

گلها و گیاهان انواع مختلفی دارند ، برخی از گلها و گیاهان مخصوص باغچه و باغ و ویلا هستند و برخی از گلها و گیاهان مخصوص روف گاردن بوده و برخی نیز مخصوص فضای سربسته و یا گل و گیاه آپارتمانی هستند، ما آماده ارائه و فروش گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا و یا مشاوره در زمینه نگهداری و پرورش گل و گیاه فضای باز و باغچه و روف گارن شما هستیم.

گل ها و گیاهان از لحاظ ماندگاری و چرخه زندگی به گروه های زیر تقسیم می شوند:

گیاهان یک ‌ساله : گل های جعفری، آهاری و گیاهانی مانند لوبیا، عدس، نخود و ... از جمله گیاهان یک ساله هستند.

گیاهان دو ساله: این گیاهان دو سال عمر می کنند که در سال اول ریشه، ساقه و برگ گیاهان رشد می کند و بعد از اتمام زمستان گل و میوه ی آن ها شروع به رشد می نماید که می توان به گل شب بو، آلتریس و ماهور اشاره کرد.

گیاهان پایا: این دسته از گیاهان طول حیاتشان بیش از دو سال می باشد و نسبت به دو گروه اول طراوت و سبزی بیشتری دارند و بخش های چوبی آن ها بیشتر می باشد که می توان به درخت کاج اشاره کرد.

برای تهیه و خرید گل و گیاه مخصوص باغ و ویلا با ما تماس بگیرید، ر ادامه چند نمونه از گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا را برای شما معرفی می نماییم :

سرو لاوسون : سرو لاوسون درختچه ای زیبا و مخصوص باغ و ویلاست که در وسعت وسیعی از آب و هوا رشد میکند.شکل مخروطی و همیشه سبز بودن این درختچه موجب محبوبیت آن شده است. کاشت سرو لاوسون در باغ های صخره ای ، پارک ها و فضای سبز ، کاشت در باغچه ها به صورت تک درخت و همچنین کاشت در گلدان در سن جوانی از کاربردهای سرو لاوسون میباشد. دمای مناسب رشد و نمو درختچه سرو لاوسون 21 تا 24 درجه سانتی گراد است اما سرو لاوسون با گرمای هوا مشکلی نداشته و سرمای منفی 15 درجه را نیز تحمل میکند.

بید مجنون: درخت بید نیز از گل ها و گیاهان مخصوص باغ و ویلاست، مجنون گیاهی با قامت متوسط الی بزرگ است که در وطن خود حدود 25-20 متر ارتفاع می ‌یابد البته بید مجنون در دیگر مناطق و تحت شرایطی بجز زادگاه خود معمولا حدود 12-9 متر می‌شود.  تاج بید مجنون نیز از نظر افقی در حدود 12 متر فضا اشغال کند. بنابراین گیاه بید مجنون مناسب فضاهای بزرگ است. برگهای این گیاه 16-4  سانتیمتر طول دارند و در پاییز قبل از اینکه خزان کنند زرد رنگ می شوند. درخت بید مجنون گیاهی رطوبت دوست است و از وجود رطوبت در خاک پای خود استقبال می کند اما از طرف تا حدودی نسبت به خشکی خاک مقاوم هستند. درخت مجنون به مکانی با نور کامل یعنی حداقل 8-6 ساعت آفتاب مستقیم نیاز دارد. نور کم محیط از جمله دلایل پریدگی رنگ برگها، زیاد شدن فاصله برگها بر روی ساقه از یکدیگر و شیوع بیماری های قارچی است.

شمشاد ژاپنی: کی دیگر از گل ها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا شمشاد ژاپنی است ، برگ‌های درخشان شمشاد ژاپنی با رگه‌های طلایی‌رنگشان برای قسمت‌های سایه باغچه ضروری‌اند. شمشاد ژاپنی در تاریکی هم زیبا به نظر می‌رسد و می‌تواند قسمت‌های شمالی باغچه را حتی در سایه‌ترین بخش‌ها بپوشاند، نام دیگر شمشاد ژاپنی ، آکوبا است ، آکوبا یک درختچه ی همیشه سبز می باشد که بومی شرق آسیا است و جز دسته ی بنسای ها دسته بندی می شود . درختچه آکوبا یا شمشاد ژاپنی جز گونه گیاهان مقاوم به کم آبی و مقاوم به سرما می باشد که هم در آپارتمان به عنوان یک گیاه آپارتمانی قابل نگهداری است و هم در محیط بیرون که اگر در محیط بیرون باشد اکسیژن بیشتر و بهتری به جهت رشد مناسب به گیاه می رسد .

بلوبل : بلوبل این قابلیت را دارد که به‌خودی‌خود بومی شود و بلوبل می‌تواند به‌راحتی همه باغچه‌های کوچک را بپوشاند؛ بنابراین بهتر است بلوبل برای باغچه‌های بزرگ‌تر استفاده شود تا بتواند فضای زیادی را دربربگیرد.

دانه‌برفی : گل برفی به‌راحتی رشد می‌کند و در زمستان شکوفه می‌زند. دانه‌برفی معمولا زیر درختان و بوته‌زارها رشد می‌کنند.

اسپیره (فرش جادویی) : اسپیره گیاهی خزان کننده است ، اسپیره با برگ‌های کوتاه برای گلدان‌های باغچه‌ای عالی است. فقط به یاد داشته باشید که این گیاه در زمستان برگ‌هایش را از دست می‌دهد، اما اسپیره دوباره در بهار شکوفه می‌زند، اسپیره مناسب کاشت در فضای باز و باغچه و یا باغ و ویلا است ، برخی گونه های اسپیره دارای گل و گیاه معطر و باطراوتی هستند.

گل عنکبوتی: شاخه‌های خارمانند گل عنکبوتی آن را به گلی منحصربه‌فرد در میان گلهای خانگی مقاوم تبدیل کرده‌اند. گل عنکبوتی سریع رشد می‌کند و بلندی آن به ۱٫۵ متر هم می‌رسد، گلی چندساله و آفتاب‌دوست است. می‌توانید گل عنکبوتی را در گلدان‌های باغچه‌ای بزرگ هم پرورش دهید.

رز ناک‌آوت: گل رز ناک‌آوت در رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز موجود است. این گل بسیار مقاوم است و به‌صورت بوته‌ای رشد می‌کند و برای باغچه عالی است. این گل امتحان خود را دربرابر آفت‌ها به‌خوبی پس داده‌ است. می‌توانید انواع تک‌شکوفه یا دوشکوفه آن را پیدا کنید.

دیگر گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا :

از جمله گلها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا که میتوانید برای محوطه سازی در باغ ویلا خود آنها را مورد استفاده قرار دهید عبارت اند از :

زرشک وحشی، افرا چینی , مجنون، افرا برگ چناری، افرا سرخ و سبز، یوکا زمینی، ژونی پروس رونده و سر طلایی، نسترن سفید، بداغ ، توری ، پر، فیستوکا، یاس هلندی بوته ای ، یاسمن، فرانکنیا ، لیزماکیا ، دم موشی ، آجوکا ، ابری ، گلوکما، برگ بو ، به ژاپنی، پامپاس گراس، ابری نقره ای، رز هفت رنگ ، رز مهندسی ، رز مینیاتور، نیلوفر آبی ،نخل مرداب، شمشاد و انواع آن، اطلسی، پیچ امین الدوله.

برای خرید و سفارش تلفنی گل ها و گیاهان مخصوص باغ و ویلا با ما تماس بگیرید.