کاشت و نگهداری گل و گیاه در حیاط ویلا و خانه

گیاهان از مزایای بی شماری در سلامتی روحی و جسمی انسان برخور دارند و بسیاری از افراد به کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه می پردازند و از این بابت احساس رضایت فراوانی دارند.کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه باعث جلوگیری از بروز احساس افسردگی در فرد می شود و با ایجاد احساس شادی در فرد به او در تعیین اهداف جدید در زندگیش کمک می کند.کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط خانه باعث کاهش استرس و در نهایت کاهش فشار خون در فرد می شود. استرس، یکی از دلایل فشار خون بالا است و همچنین کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط خانه باعث کاهش بروز بیماری های قلبی در فرد می شود.

با کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه قادر به تصفیه هوای منزل خود از آلاینده ها و ذرات مضر موجود در هوای منزل تان خواهید شد.

بسیاری از گل ها و  گیاهان مناسب کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه هستند ، گياهاني چون هفت گياه زنبق، بامبو، آفتابگردان، بوگونيا، آلوئه ورا، داوودي و آگلونما داراي خاصيت درماني هستند. اين گل هاي آپارتماني را مي توانيد در خانه نگه داريد و از فوايد آنها بهره مند شوید.

برخی از گیاهان معطر و خانگی با ایجاد گاز در محوطه آپارتمان به دور شدن حشرات موذی از محیط زندگی کمک می کنند. گیاهان خوشبو و معطر مانند گل مریم، اسطوخودوس، بادرنجبویه و ریحان که معمولا عمر کوتاهی دارند، برای دفع حشرات مفید هستند و می توانید از این گیاهان جهت کاشت و  نگهداری در محیط ویلا و خانه نگهداری استفاده نمایید.

کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه باعث شادي مي شود و مثبت انديشي را تقويت مي کند. تحقيقات نشان داده است بيماراني که در بيمارستان بستري هستند، اگر مقابلشان گل باشد، زودتر خوب مي شوند.

در آخر برای کاشت و نگهداری گل و گیاه در محیط ویلا و خانه با چند نمونه از آنها آشنا می شویم:

 یکی از مشهورترین گیاهان خانگی، لی لی صلح است که به نام اسپانیفیلیوم نیز معروف است. همچنین یکی از بهترین گل و گیاه خانگی برای پاکسازی هوای داخل خانه است و انتخاب مناسبی برای اتاق خواب می باشد.

 گیاه پالم دم اسبی را می توانید در خانه قرار دهید و به آن توجه زیادی نداشته باشید زیرا نگهداری از آن بسیار راحت می باشد . اگر به این گیاه بیش از حد آب ندهید، رشد خوبی خواهد داشت اما رشد آن کمی آهسته است و می توان آن را در اتاق خواب به راحتی نگه داشت.

سرخس بوستون یک گل و گیاه تزئینی عالی است و کاشت و نگهداری آن در محیط خانه و بیرون از خانه در فصل بهار مناسب می باشد. این نوع سرخس مانند سایر سرخس ها از رطوبت بالای هوا و رطوبت خاک لذت می برد.

تاثیر نگهداری گل و گیاهان در منزل و محیط کار از دیدگاه روانشناسان :

گیاه در واقع فیلتر طبیعی هوای خانه است. تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم در خانه و جذب آلودگی ها از هوای اتاق از دیگر فواید گیاهان خانگی است.

در محیط های بسته موادی که از محیط، شرایط و لوازم مصرفی روزمره وارد محیط زندگی ما شده و با ما در تماس قرار می گیرند؛ مانند جوهر پرینترها، لاک های ناخن، براق کننده ها، چرم های مصنوعی، رنگ ها، چسب ها، بنزین و گازوئیل، سوختن بخاری های گازی، رزین ها و لاستیک ها، فوم ها و غیره که می توانیم با پرورش و نگهداری گیاهان در محیط های زندگی مان از تاثیرات مخرب این گازها و سموم مضر آن بکاهیم.

گیاهان حجم شگفتی از آلودگی های شیمیایی که از طریق هوا به ما انتقال پیدا می کنند را در خانه از بین می برند. ما همواره در این شرایط بی برفی و خشک سالی در خانه ها هوایی را استنشاق می کنیم که پر است از آلودگی، از دود سوخت الکین، بخاری های گازی، سوخت زغال سنگ، زغال چوب، آلودگی های خطرناکی که در هوای راکد خانه سبب سردرد و حالت تهوع می شوند.

نگهداری گلها و گیاهان در منزل و اتاق کار موجبات شادمانی انسان را فراهم آورده و آرامش و حالت خوش بینانه و خلاقیت و کارایی به ما می بخشد.

نگهداری گل و گیاه در منزل از امراضی همچون افسردگی پیشگیری می کند و به افراد تنها و منزوی دلیل موجه برای ادامه زندگی شان می بخشد و همچنین نگهداری گل و گیاه در اتاق افراد موجب کاهش میزان استرس آنها می شوند.

برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.