توضیحات گلهای آپارتمانی و کاربرد آنها در سایت گل بام

استفاده از گل و گیاه آپارتمانی می تواند فضای سرد و خشک خانه را به محیطی گرم و سرشار از شور زندگی تبدیل کند و علاوه بر ایجاد زیبایی، روحیه بخش اهالی خانه باشد. شاید شما نیز جزء افرادی باشید که به علت زندگی های صنعتی امروزی فرصتی برای پرورش گل و گیاه ندارید اما باید بدانید که گل های آپارتمانی تنوع بسیار گسترده ای دارند که با مقاومت بالای خود و عدم نیاز به رسیدگی زیاد به راحتی می توانند در محیط زندگی شما رشد کنند.

به نظر شما آیا گل آپارتمانی علاوه بر جلوه و زیبایی چه کاربرد های دیگری میتواند داشته باشد؟ در ادامه به آن می‌پردازیم :

گیاهان آپارتمانی، مواد سمی را از هوای محیط می گیرند و آن را اکسیژنه می کنند، یک تصفیه کننده هوای طبیعی که ورود جریان هوای پاکیزه به مغز شما را راحت تر می کند.

نگهداری کردن از گیاهان در منزل باعث جلوگیری از بروز احساس افسردگی و تنهایی در فرد می شود و با ایجاد احساس شادی در فرد به او در تعیین اهداف جدید در زندگیش کمک می کند.

یک گل آپارتمانی سالم به سلامت ذهن شما کمک می کند. خاک گیاه شامل میکروب هایی است که موجب انجام واکنش های شیمیایی شده و اندروفین آزاد می کنند بنابراین موجب خوب شدن حال شما می شود . همچنین دیدن یک گلدان گل زیبا نیز به شما احساس آرامش می دهد و استرس را دور می کند.

داشتن گیاه خانگی در خانه ، سبب تقویت حافظه و تمرکز می شود زیرا تصوری از آرامش طبیعت در فضای بسته ایجاد می کند. با نگهداری یک گل آپارتمانی در محل کار می توانید به افزایش عملکرد شناختی کمک کرده و از میزان پرش افکارتان بکاهید.

گیاهان خانگی یا گل و گیاه آپارتمانی باعث کاهش استرس و دور شدن افکار منفی از افراد خانه و در نهایت کاهش فشار خون در افراد می شود. استرس، یکی از دلایل فشار خون بالا است و همچنین مراقبت و نگهداری از گیاهان خانگی و گل های آپارتمانی باعث کاهش بروز بیماری های قلبی در افراد می شود.

همه ی ما می‌دانیم که دی اکسید کربن محصول نهایی تنفس انسان به محیط اطراف خود است و اگر میزان آن در هوای اطراف انسان افزایش یابد ، می تواند برای سلامت او مضر باشد و باعث ایجاد خواب آلودگی شود. وجود و نگهداری گیاه و گل و گیاه آپارتمانی در منزل باعث کاهش دی اکسید کربن در هوا می شود، زیرا گیاه در طی فتوسنتز، دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن تولید می کند.

و همانطور که قبلا گفته شد، گیاهان خانگی یا گل و گیاه آپارتمانی با افزایش سطح اکسیژن موجود در هوا باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکر مغز می شوند.

اگر در اطراف محل زندگیتان کارخانه و یا خیابان پر رفت و آمدی وجود دارد ، با نگه داری از گل وگیاهان خانگی و گل و گیاه آپارتمانی ، قادر به تصفیه هوای منزل خود از آلاینده ها و ذرات مضر موجود در هوای منزل تان خواهید شد.

اگر در منطقه ای خشک زندگی می کنید، به جای خرید دستگاه بخور و صرف هزینه های زیادی بهتر است از تعدادی گل و گیاه خانگی یا گل و گیاه آپارتمانی نگه داری کنید زیرا گیاهان قادر به تنظیم رطوبت موجود در هوا هستند.