توضیحات گلخانه خانگی در سایت گل بام

اگر بدنبال ایجاد گلخانه خانگی هستید با ما تماس بگیرید ، این مجموعه آماده طراحی و ساخت  و احداث گلخانه خانگی و حرفه ای برای متقاضیان محترم می باشد، گلخانه محلی برای کشت انواع مختلف گل یا گیاه است، که سقف و دیواره‌های آن به‌ وسیله پوشش‌های شفاف پوشیده شده ‌است. پوشش گلخانه باعث ایجاد اثر گلخانه‌ای و محبوس شدن انرژی خورشیدی درون گلخانه می‌گردد. گلخانه‌ها گیاهان را از سرمای زمستان و گرمای تابستان محافظت می‌کنند.

این روزها که با ورود دنیای تکنولوژی و غلبه آثار آن در قالب گوشی‌های تلفن همراه، رایانه‌ها و ابر رایانه‌ها، گجت‌ها و کنسول‌ها آرامش از جهان سنتی‌مان رخت بسته، بیش از هر وقت دیگری نیازمند بازگشت آسایش خاطر هستیم. این آسودگی خاطر می‌تواند تحت عناوین متعددی اعم از طراحی گلخانه خانگی، پاسیو، باربیکیو و روف گاردن بازگردد و ما را از کسالت برهاند. اگر بدنبال طراحی و ساخت  و احداث گلخانه خانگی و حرفه ای هستید با ما تماس بگیرید.

با این حال که طراحی گلخانه خانگی جزء ایده‌های برتر خانه‌های بزرگتر محسوب می‌گردد، اما  پیاده سازی این طرح  مستلزم رعایت برخی نکات می‌باشد. پس برای آنکه فضای دست نخورده خانه خود را به گلخانه تبدیل کنید، ایده‌هایی برای شما مثال میزنیم :

یکی از ایده‌های طراحی گلخانه خانگی می‌تواند در تدبیر فضای ناهارخوری روباز خلاصه شود. اگر در دل محوطه خارجی منزلتان یک زمین بی‌ثمر دارید، وقت آن است که یک فضای ناهارخوری باغی احداث کنید

طراحی گلخانه تنها به رشد و پرورش گل و گیاهان برای فروش و عرضه در بازار محدود نیست. گاهی یک باغچه کوچک، مخفی و شخصی در دل گلخانه خانگی می‌تواند احساساتتان را بیدار کند. باغچه‌ای که با گیاهان کوتاه و کند رشد تزئین شده است.

رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای تولید خارج از فصل میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی، انسانها را بر آن داشته تا با ایجاد گلخانه ، بتوانند در خارج از فصل میوه ها ، با ایجاد شرایط محیطی مناسب در گلخانه ، میوه ها و سبزیجات را خارج از فصل تولید نمود.

اهمیت گلخانه خانگی – طراحی ، ساخت و احداث گلخانه خانگی

گلخانه یکی از راه حل های مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی می باشد و ساخت گلخانه می تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات باشد.

گلخانه یکی از راه حل های مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی می باشد و در بسیاری از کشور های قطبی یا کشور های استوایی که دارای آب و هوای سرد یا گرم هستند و یا با مشکل کم آبی رو به رو هستند، احداث گلخانه می تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این مناطق باشد.

با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید و کشت، امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است.

کشاورزی در گلخانه ها نسبت به کشاورزی در فضای آزاد و در زمین های کشاورزی دارای دردسر و مشکلات کمتری است؛ به علاوه بازه ی زمانی برای به ثمر نشستن و برداشت محصولات نیز نسبت به کشاورزی سنتی، کوتاه تر است، بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می توان به این نتیجه رسید که کشاورزی گلخانه ای می تواند سودآوری بیشتری داشته باشد. می توان گفت که سود گلخانه گاهی ده‌ها برابر از کشاورزی معمولی است.

برای تولید و پرورش تجاری گیاهان و میوه جات با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد، طوفان های ویرانگر، سرما و یخبندان و … در نظر گرفت که با رعایت و مدیریت آن ها می توان به محصول مرغوب و به تبع آن سودآوری مد نظر رسید.

گلخانه به فضای محدودی اطلاق می شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد. گلخانه یا گیاه خانه محلی برای کشت گیاهان است، که به وسیله پوشش‌های شفاف پوشیده شده‌است. پوشش گلخانه باعث ایجاد اثر گلخانه‌ای و حبس شدن انرژی خورشیدی درون گلخانه می‌گردد. گلخانه‌ها که از نظر اندازه متغیرند گیاهان را از سرمای بیش از حد زمستان یا گرمای بیش از حد تابستان حفظ می‌کنند.

طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است.گلخانه ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن‌ها بکار برده شده است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می شوند.

همکاران ما آموزش و مشاوره هایی در باره ساخت و ساز گلخانه ای  به شما می‌دهند از جمله:

تعیین محل مناسب برای ساخت گلخانه .

احداث و تجهیز گلخانه

تامین منابع انرژی گلخانه.

تامین و فروش خاک مورد نیاز گلخانه.

مشخصات یک گلخانه خوب چیست ؟

1-در معرض تابش آفتاب و به دور از موانع، درختان و ساختمان های بلند باشد.

2-جلوگیری از هدر رفت دما. دما به طور یکنواخت در کلیه قسمت های آن پخش شود.

3-سیستم های قابل کنترل گرمایشی، برودتی، تهویه، روشنایی، تامین آب و محلول دهی و سیستم تغذیه با دی اکسید کربن به درستی نصب شده باشند.

4- تاسیسات به کار گرفته شده مانعی برای انجام سریع و مطلوب عملیات باغبانی نباشند.

5-مصالح به کار گرفته شده باید از استحکام کافی برخوردار باشند.

6-سردخانه، اتاق کار ، اتاق استراحت، آزمایشگاه، اتاق و خزانه تکثیر پیش بینی شده باشد.

برای مشاوره ، طراحی ، ساخت و احداث گلخانه خانگی با ما تماس بگیرید.