گل ها و گیاهان مخصوص فضای باز معرفی 12 نوع گل های فضای باز در سایت گل بام

گل ها و گیاهان مخصوص فضای باز به آن دسته از گل ها و گیاهانی گفته می شود که در محیط باز و در برابر نور مستقیم آفتاب ، مقاوم بوده و در شرایط معمولی آب و هوایی نیز رشد و پرورش می یابند. گل ها و گیاهان مخصوص فضای باز انواع مختلفی دارند ، برخی از مهم ترین گل ها و گیاهان فضای باز که امروزه در کشور ما و در محوطه سازی و طراحی فضای سبز باغ و ویلا و روف گاردن کاربرد دارند عبارتند از : شمشاد سبز و شمشاد طلایی ، یوکا ، کامیس پاریس ، کاج لاوسون ، مورد ، یاس هلندی ، کاملیا ، زرشک ، شمشاد توپی ، شمشاد پایه دار پیوندی ، ژونی پروس ، سیکاس ، آبی اس ، کاج نوئل و گلها و گیاهان دیگری که در برابر سرما و گرما و آلودگی هوا مقاوم هستند. این مجموعه در زمینه فروش گل ها و گیاهان فضای باز آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

وجود تکنولوژیهایی نظیر کامپیوتر و تماشای تلویزیون بچه ها بیشتر وقت خود را داخل منزل می گذرانند و نگرانی از این بابت منجر به انجام مطالعات فراوانی گردید و نتیجه منتشر شده حکایت از تاثیر منفی این موضوع بر روی سلامت و رشد کودکان است. امروزه خانواده ها به زندگی ماشینی در شهرهای بزرگ روی آورده اند و اغلب آنها در آپارتمان زندگی می کنند. والدین ساعات کمتری کنار فرزندان هستند و آدم ها تنهاتر شده اند. این تنهایی به کودکان هم رسیده و آنها کمتر با دوستان و همسالان همسایه ارتباط برقرار می کنند. از طرف دیگر والدین تمایلی ندارند فرزندان شان را مانند قدیم به کوچه و خیابان بفرستند. بازی هایی مانند تیله بازی، قایم باشک و ... تقریبا دیگر وجود ندارند. به طور کلی، بازی های کودکانه شکل دیگری گرفته اند اما باید این نکته را بازگو کنیم که هیچ چیز مانند بازی کودکان در فضای باز نمی تواند باعث رشد شناختی، جسمی، روانی و ... آنها شود

فضای باز به فضایی گفته می‌شود که فاقد پوشش سقف می‌باشد و جداره‌ها نیز در صورت وجود از تمامی جهات این فضاها را مسدود نمی‌نماید. طراحی فضای باز تاثیر زیادی در کاربردی کردن آنها دارد. چه گیاهانی در فضاهای باز خانه مثل تراس و حیاط خانه مناسب است. هزینه روف گاردن یا ساخت و طراحی آلاچیق چقدر است؟ یا چه گیاهانی مناسب فضای روف گاردن هستند؟ حیاط خلوت را چگونه طراحی کنیم که کاربردی شود؟

برای خرید گل و گیاه و خرید گل و گیاه فضای باز یا گل و گیاه روف گاردن با ما تماس بگیرید . مجموعه گل بام آماده فروش گل و گیاه با قیمت مناسب به مشتریان محترم می باشد.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت ما بهترین پاسخ ها را برای پرسش های خود در زمینه پرورش و نگهداری گل ها و گیاهان و نیز طراحی فضای سبز و آشنایی با مباحث باغبانی و نگهداری گل و گیاه در باغ و ویلا و روف گاردن پیدا کنید.

در این بخش به معرفی 12 نوع گل ها و گیاهان فضای باز می پردازیم :

سدر قرمزسدر قرمز یکی از گیاهانی است که مناسب فضای باز است . این گیاه در چمنزار ، پرچین یا به صورت تک درخت کاربرد دارد ، ارتفاع آن از 15 متر تا 54 متر می رسد و در مناطق مرطوب و کنار ساحل بهتر رشد می نماید و تحمل سرما و گرما را دارد .

کاج تویا : کاج تویا درختی کوتاه با تاج متراکم و هرمی شکل است که در فضای باز کاربرد دارد،  کاج تویا گرما و تا حد زیادی سرما را تحمل میکند ،  بهترین شرایط جوی برای کاشت این درختچه در مناطق مرطوب و کنار ساحل است.نیازمند خاک مرطوب و غنی با زهکش مناسب است. ارتفاع آن می تواند تا 7 و حتی 15 متر برسد.

کامیس پاریس : کاربرد این درختچه در فضای سبز و به عنوان پرچین یا تک درخت در وسط یا کنار باغچه می باشد ، بهتر است در نواحی خنک کاشته شود ولی تا حدی نیز گرما را می تاند تحمل نماید. به سرمای شدید حساس است .خاک غنی از هوموس با زهکش خوب را می پسندد.

آبی اس : آب و هوای سرد را تحمل می نماید و بهترین رشد را در نواحی سرد دارد. خاک سبک ، غنی و مرطوب را نیاز دارد. در سایه رنگ سوزن ها سبزمی شود . رنگ آبی فقط در آفتاب کامل نمایان می شود. در پاییز می توان به  خاک آن کود دامی اضافه نمود افرای قرمز : گیاهی زیبا است به رنگ های قرمز و نارنجی پاییزی ، در اوایل بهار گل های قرمز و فراوان به تاج این درخت نمایی کاملا قرمز می بخشد، پس ازآن برگ های قرمز رنگ شروع به رشد می کند که به تدریج به رنگ سبز درخشان تبدیل می شود .سرما و گرمای مرطوب را تحمل می کند ولی در برابر گرمای خشک آسیب پذیر است. خاک لومی و مرطوب و غنی را می پسندد.

ماگنولیای زمستانه یا ماگنولیای گل بنفش : این گیاه درختی است خوش نما که با بالا رفتن سن تاجی متراکم و بیضوی پیدا میکند. در شرایط ایده آل ارتفاع آن از 3 تا 6 متر می رسد. نواحی ملایم و مرطوب را ترجیح می دهد. ارتفاعات بالا را تحمل نموده و در نواحی شمال شرقی ایران نیز در صورت محفوظ بودن از یخبندان طولانی ، رشد می نماید. نیازمند خاک لومی و غنی و مرطوب می باشد.

کوکب : گیاهی است چندساله که تا 80 سانت ارتفاع نیز رشد می نماید ، به رنگ های مختلف زرد ،  صورتی و ارغوانی و زرشکی دیده می شود . در تزیین فضای سبز و باغچه کاربرد دارد. این گیاه دارای ارزش زینتی مهمی است و در کشورهای مختلف از آن برای طراحی فضای سبز استفاده می نمایند.

گل جعفری : گیاهی علفی یک ساله و دوساله است ، تا ارتفاع 40 سانتی متر رشد می نماید ، دارای بوی بسیار تندی است و برگ ها به طول 10 سانتی متر با لوب های عمیق و شانه ای دیده می شوند.  گل ها به رنگ زرد طلایی تا نارنجی – قهوه ای دیده می شوند. زمان گلدهی آن طولانی است و در برخی نواحی از تابستان تا زمستان هم گل دارد. به علت داشتن برگ های شبیه جعفری ، به آن گل جعفری گفته می شود.

همیشه بهار : گیاهی است علفی و چندساله که تا ارتفاع 30 سانتیمتر هم رشد می نماید.زبانه گلی ها در این گل به رنگ های نارنجی – زرد و براق و لوله گلی ها به رنگ زرد تا قهوه ای دیده می شوند.این گیه به علت داشتن گل های بسیار زیبا و سریع الرشد بودن در اکثر فضاهای سبز به کار برده می شود.

گل آهار : گیاهی علفی و یکساله است ، تا ارتفاع 75 سانتی متر رشد می نماید .به رنگ های مختلف ارغوانی ، قرمز ، نارنجی ، کرم ، زرد و صورتی دیده می شود.

گازانیا : گیاهی کند رشد است ، یک ساله و چندساله می باشد. تا ارتفاع 20 سانتیمتر رشد می نماید. به رنگ های متنوع قرمز – برنز، نارنجی ، زرد با لکه های تیره در  قاعده دیده میشود. گل دهی این گیاه در مناطقی که زمستان متعادل دارند از تابستان تا زمستان است ولی در مناطق دیگر زمان گل دهی گیاه کوتاه تر است.

شیشه شور : درختچه ای است که از 2 تا 4 متر رشد می نماید. برگ ها سرنیزه ای و باریک و شبیه به برگ بید می باشند. طول برگ ها از 5 تا 8 سانتیمتر متغیرند. کاسبرگ آن به رنگ ارغوانی و گلبرگ آن سبز کم رنگ است . پرچم ها بلند و قرمز بوده و مجتمع در گل آذین سنبله ای که ظاهری شبیه به شیشه شور دارد. این گیاه در خوزستان و سواحل جنوبی کشور و همچنین سواحل خزری و بلوارهای شهری و فضای سبز پارک ها و منازل رشد می نماید.

برای خرید گل ها و گیاهان مخصوص فضای باز با ما تماس بگیرید. مجموعه گل بام آماده فروش انواع گل ها و گیاهان فضای باز به مشتریان محترم در سراسر کشور می باشد.