گل های مخصوص فضای سبز معرفی و فروش گل های فضای سبز

گل های مخصوص فضای باز به آن دسته از گل ها  و گیاهانی گفته می شود که در فضای بیرونی ساختمان مانند روف گاردن ، باغچه یا محوطه باغ و ویلا کاشته می شود . مجموعه گل بام در زمینه پرورش و فروش گل ها و گیاهان فضای باز و آپارتمانی فعالیت دارد ، برای خرید گل و گیاه فضای باز یا محوطه سازی و طراحی فضای سبز و روف گاردن با ما تماس بگیرید. انواع گل و گیاه فضای باز مانند گل بنفشه ، شمشاد ، کاج ، لاوسون ، جونی پروس ، افرا ، خرزهره ، گل داودی ، سیکاس ، یوکا ، شمعدانی ، گل ناز ، چمن یال اسبی و گل ها و گیاهان دیگر در مجموعه گل بام موجود است . برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

زیبایی گل و گیاه و تأثیری که بر زندگی فردی و اجتماعی افراد خواهند گذاشت برای هیچ کس پنهان نیست، ازاین‌ رو تقریباً تمامی افراد نسبت به داشتن گیاهان و گل ها در فضای باز و یا در خانه و محل کار تمایل نشان می‌دهند. گل های مخصوص فضای باز مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی داشته و در برابر گرمای شدید، باد و بوران، برف و یخبندان مقاوم می‌باشند. برخی از گل های فضای باز در تمام سال سبز بوده و زیبایی خود را حفظ می‌کنند. بوته‌ها و گل‌های زیادی در دسته گیاهان فضای باز قرار دارند که علاوه بر اینکه می‌توانند زیبایی و نشاط  را برای حیاط و یا بالکن خانه به ارمغان بیاورند، محصولاتی را ارائه می‌دهند که می‌تواند نیاز روزانه شما را پاسخگو باشد.

هر گیاهی را نمی توان به فضای خارج از خانه (باغچه) انتقال داد و کاشت. پس باید گیاهانی که می توان در فضای باز پرورش داد را بشناسید و از آنها برای کاشت استفاده کرد. گیاهان همیشه سبز به‌خصوص درختچه همیشه سبز و همچنین گل های مخصوص فضای سبز در تغییر روحیه انسان شهرنشین که خیلی اوقات از طبیعت دور است بسیار موثر است.

برای خرید گل و گیاه فضای باز و گل و گیاه روف گاردن یا گل و گیاه فضای سبز با ما تماس بگیرید. مجموعه گل بام با بیش از ده سال تجربه در زمینه فروش گل وگیاه و اجرای فضای سبز ، آماده ارائه خدمات تخصصی فروش گل و گیاه و خدمات طراحی فضای سبز ، طراحی روف گاردن و محوطه سازی باغ و ویلا و فضای سبز شماست.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی و فضای سبز با هم متفاوت هستند و نمی توان آنها را با یک دستور کلی نگهداری کرد. از آنجایی که هر گیاه نیازهای مخصوص به خود را دارد باید با توجه به آنها مراقبت شود و در شرایط ایده آل خود قرار گیرد. بسیاری از افرادی که امکان نگهداری از گیاهان در فضای سبز خانه و حیاط را دارند، سعی می کنند تعدادی گلدان را هم به عنوان گیاهان آپارتمانی در فضای داخلی خانه نگهداری کنند.

گل های مخصوص فضای باز ویژگی های خاصی دارند ، برخی از این گیاهان علاقمندی زیادی به دریافت فراوان نور خورشید دارند، برخی دیگر تا حد زیادی می توانند سرما یا گرما را تحمل کنند و برخی نیز در برابر خشکی و کم آبی مقاومند.

گیاهان فضای باز عنوانی است که در اصطلاح به گونه های گیاهی مناسب برای پرورش و نگهداری در فضای آزاد وخارج از محیط های داخلی گقته می شود. گل های مخصوص فضای باز شامل انواع گل ها، درختان تزیینی و مثمر ، درختچه ها، گیاهان بوته ای و چمن هاست. از مشخصه های بارز این گیاهان مقاومت آنها به تغییرات زیاد دما و میزان نور خورشید است. طبیعتاً مطلوب تر این است که این گیاهان در هوای آزاد باشند تا بتوانند به خوبی رشد و نمو داشته و نگهداری شوند.

طبیعت هر منطقه آب و هوایی این است که گیاهانی با شرایط محیطی شامل دما و رطوبت و جنس خاک منحصر به آن منطقه را رشد دهد. بنا بر این گیاهان فضای باز در مناطق جنوب که دارای دما و رطوبت بالا هستند کاملا با گیاهانی که در مناطق کوهستانی دیده می شوند متفاوت است.

این گونه های گیاهی جهت فضا سازی در پارک ها و محیط های شهری ، طراحی های ویلا و حیاط منازل و ادارات و همچنین در طراحی و اجرای فضاهای سبز روی بام موسوم به روف گاردن  (roof garden) استفاده می شود.

در ادامه تعدادی از گل ها و گیاهان مخصوص فضای باز معرفی می گردد :

گازانیا : گل گازانیا از جمله گیاهان علفی و گل دار بومی آفریقاست که گونه های مختلفی دارد .گیاهی کند رشد است ، یک ساله و چندساله می باشد. تا ارتفاع 20 سانتیمتر رشد می نماید. سطح رویی برگها سبز و صاف و پشت آنها سفید و کرکدار است. به رنگ های متنوع قرمز – برنز، نارنجی ، زرد با لکه های تیره در  قاعده دیده میشود. گل دهی این گیاه در مناطقی که زمستان متعادل دارند از تابستان تا زمستان است ولی در مناطق دیگر زمان گل دهی گیاه کوتاه تر است. به مکانی با وجود حداقل ۶ ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارند .

شیشه شور : درختچه ای است که از 2 تا 4 متر رشد می نماید. برگ ها سر نیزه ای و باریک و شبیه به برگ بید می باشند. طول برگ ها از 5 تا 8 سانتیمتر متغیرند. کاسبرگ آن به رنگ ارغوانی و گلبرگ آن سبز کم رنگ است . پرچم ها بلند و قرمز بوده و مجتمع در گل آذین سنبله ای که ظاهری شبیه به شیشه شور دارد. این گیاه در خوزستان و سواحل جنوبی کشور و همچنین سواحل خزری و بلوارهای شهری و فضای سبز پارک ها و منازل رشد می نماید. گل شیشه شور اگرچه با وجود آبیاری منظم رشد و گل‌دهی بهتری دارند ولی برخی از گونه های این گیاهان بخصوص زمانیکه در خاک مستقر میشوند در برابر خشکی خاک نسبتا مقاوم هستند هم چنین خشکی هوا را هم تحمل کرده و با این مسئله مشکلی ندارد .

شمشاد :  شمشاد یکی از گیاهان پر طرفدار و بسیار کاربردی در طراحی فضای سبز است . چوب این گیاه نیز در صنعت کاربرد فراوان دارد. اگر بیش از حد آبیاری شود ، دچارآفت و بیماری قارچی می شود . در فصول گرم خاک آن را مرطوب نگه دارید و نگذارید خشک شود ولی در زمستان و پاییز آبیاری را کمتر کنید. بیشتر در پارک ها و حاشیه خیابانها و طراحی فضای سبز باغ و ویلا کاربرد دارد.

ابری :  از جمله گل های بهاری و تابستانه است .منشا آن آمریکای جنوبی است . حالت رشد آن به صورت برافراشته ، چهن شونده یا تپه ای است . گل مناسبی برای ردیف جلو در باغچه یا حاشیه باغچه است . ولی چون پر رشد است ، اگر در کنار گونه های کوتاه مانند گل ناز در باغچه کاشته شود ، بر آنها چیره می شود . این گیاه محل آفتابی و گرم را می پسندد.

اطلسی : اطلاسی دارای رقم های یکساله و دائمی می باشد. معمولا به عنوان گل زینتی در باغچه و به صورت یکساله یا فصلی کشت 74 ئدمی شود . دارای رنگ های متعددی است مانند قرمز ، بنفش ، زرد ، قهوه ای و... معمولا  پنج نوار سفید دارند که از وسط گل به سمت حاشیه کشیده شده است. این گل از اواخر بهار تا اواخر پاییز در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد ، گل دارد.

تاج خروس : بومی مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا است .گونه های زینتی تاج خروسی به صورت یکساله کشت می شوند . در تمام فصل تابستان تا سرد شدن هوا در فصل پاییز گلدهی دارد. بسیار آفتاب دوست است .نیاز به خاک غنی ، حاصلخیز و مرطوب دارد.

جعفری : گیاهی یکساله است که دارای برگ های مرکب است .گل های آن به رنگ زرد ، لیمویی ، کرم ، قهوه ای ، طلایی و نارنجی دیده می شود . برگ های جعفری بوی خوبی دارد . بیشتر در حاشیه باغچه کاشته می شود .گلدهی آن سرتاسر تابستان تا پاییز ادامه دارد. آفتاب دوست است و در نقاط آفتاب و گرم رشد خوبی دارد.

چمن یال اسبی : گیاهی دائمی و همیشه سبز است .ارتباط نزدیکی با لیریوپ دارد و حتی شباهت آن با چمن ، بیش از لیریوپ است. توده ای فشرده از برگ های سبز تیره و سست به پهنای 3 میلیمتر و طول 30 سانتیمتر تشکیل می دهد. مقاوم تا نیمه مقاوم به سرما است. در مناطقی که تابستان خنک دارد می توان آن را در آفتاب کامل کشت کرد ، در غیر این صورت مکانی سایه و یا سایه – آفتاب را می پسندد. نیاز به خاکی با زهکشی مناسب دارد.

برای خرید گل های فضای باز  و گل ها و گیاهان فضای سبز یا روف گاردن با ما تماس بگیرید.