مراحل ایجاد روف گاردن یا باغچه روی پشت بام

ایجاد روف گاردن یا بام باغ بر روی پشت بام ، مراحل مختلفی دارد، در صورتی که قصد احداث و طراحی روف گاردن بر روی پشت بام خود را دارید ، توصیه می نماییم حتما با کارشناسان و افراد متخصص مشورت نمایید ، گاهی اوقات احداث یک روف گاردن غیراصولی صدمات و خسارات و هزینه های سنگینی به ساختمان تحمیل می نماید که در صورتی که روف گاردن به صورت اصولی احداث شده بود ، هزینه مناسب و منطقی انجام میشد و از هزینه کرد اضافی و یا خسارات احتمالی جلوگیری می شد. در این مطلب به صورت مختصر به معرفی مراحل ایجاد روف گاردن یا فضای سبز بر روی پشت بام اشاره می نماییم. برای خرید گل و گیاه ، طراحی روف گاردن و طراحی فضای سبز با ما تماس بگیرید.

پشت بام سبز یا روف گاردن طرحی است که در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته در حال اجراست. به این ترتیب که باغچه و فضای سبز بر روی پشت بام منزل استفاده می کنند. گاهی حتی این پشت بام ها به صورت پلکانی هستند و پشت بام این خانه ویلایی به عنوان تراس طبقه بالایی مورد استفاده قرار می گیرد.

باغچه سازی در پشت بام ایده‌ای جذاب است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای چندین ساعت از زندگی شهری دور شده و به آرامش برسید. برای باغچه سازی در پشت بام کافیست تا فضای غیر قابل استفاده روی بام را با چند مرحله ساده به باغچه یا محلی برای کشاوزی تبدیل کنید.

قدمت طراحی محیط و منظر، تهیه و فروش گلها و گیاهان فضای باز، کشت و کار گیاهان زینتی، گلهای باغچه ای و گیاهان فصلی همزمان با شروع کشاورزی بوده است و ایرانیان از سالهای دور به ایجاد فضای سبز، تهیه و فروش گل ها گیاهان فضای باز،کشت و پرورش گلهای بومی پرداخته اند.

مراحل ایجاد روف گاردن یا باغچه روی پشت بام :

مراحل ساخت یک روف گاردن یا مراحل ساخت یک باغچه بر روی روف گاردن شما ممکن است بر اساس نوع گل و گیاه  و متراژ پشت بام شما و همچنین میزان نور و آبیاری متفاوت باشد ، در این قسمت به طور مختصر شما را با مراحل ساخت روف گاردن آشنا می نماییم ، توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع براساس شرایط موجود و نیاز کارفرما ممکن است ، روف گاردن با طراحی خاصی ایجاد شود که متخصصان ما در این زمینه بهترین مشاوره را به شما ارائه می نمایند.

مراحل ایجاد یک روف گاردن :

  • محل مورد نظر برای ایجاد روف گاردن را در پشت بام مشخص کنید؛ سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که از نور کافی برخوردار باشد.
  • عایق روف گاردن و ایزولاسیون پشت بام گامی مهم برای تبدیل پشت بام به روف گاردن است.
  • لایه های روف گاردن را بر اساس نوع گل و گیاهی که قرار است نگهداری نمایید ، انتخاب کنید و سعی نمایید از بهترین متریال استفاده نمایید ، گاهی ممکن است خرید اجناس بی کیفیت و ارزان در آینده باعث خسارات سنگین به سازه و سقف و بنای شما شوند و ضرر و زیان بیشتری نمایید. در به کارگیری لایه های روف گاردن ممکن است برحسب شرایط و نیاز روف گاردن ، از سه تا 7 لایه مختلف استفاده شود که تصمیم گیری در این مورد نیاز به بررسی بیشتر دارد.
  • از خاک مخصوص پشت بام که وزنی سبک دارد استفاده کنید تا پشت بام فشار زیادی را متحمل نشود.
  • پشت بام را زهکشی کنید؛ زهکشی اصولی پشت بام بستری مناسب برای رشد گیاهان است. طوری زهکشی را انجام دهید که بتوانید به راحتی باغچه را آبیاری کرده و دسترسی لازم به هر نقطه از باغچه را داشته باشید.
  • از جعبه یا باکس‌هایی که از سطح بام فاصله داشته و لایه فیلتر خاک دارند، استفاده کنید تا گیاهان به بهترین شکل رشد کنند.
  • برای آبیاری باغچه می‌توانید از آبپاش استفاده کنید یا اگر باغچه‌ای که ایجاد کرده‌اید بزرگ است، از سیستم آبیاری استفاده کنید؛ علاوه‌ براین برای آبیاری باغچه می‌توان از آب باران نیز استفاده کرد.
  • از گل ها و گیاهانی که با شرایط محیط زندگی شما سازگار هستند برای کاشت در روف گاردن استفاده نمایید.

پشت بام سبز یا روف گاردن طرحی است که در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته در حال اجراست. به این ترتیب که باغچه و فضای سبز بر روی پشت بام منزل استفاده می کنند. گاهی حتی این پشت بام ها به صورت پلکانی هستند و پشت بام این خانه ویلایی به عنوان تراس طبقه بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. دیدن یک  فضای سبز تاثیر شگرفی بر ضمیر ناخودآگاه ما دارد و علاوه بر این در وضعیت حال حاضر ما نیز تاثیر گذار است. اهمیت دادن به اینکه یک خانه ویلایی و یا آپارتمانی فضای سبز داشته باشد، بستگی به روحیه و عواطف شما دارد.

برای اجرای روف گاردن  ، طراحی فضای سبز ، خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید. این مجموعه آماده فروش گل و گیاه با قیمت مناسب به مشتریان محترم می باشد و همچنین آماده ارائه خدمات فضای سبز ، محوطه سازی باغ و ویلا ، محوطه سازی شرکت ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی و ایجاد فضای سبز و کمربند سبز در محیط های صنعتی و اماکن تولیدی و کارخانجات مختلف می باشد.