چگونه و چه زمانی گلدان را تعویض نماییم

در این مطلب توضیحاتی در مورد زمان تعویض گلدان ارائه می نماییم همچنین شما را با نحوه تعویض گلدان آشنا می نماییم ، اگر میخواهید بدانید چگونه گلدان را تعویض نمایید این مطلب را دنبال نمایید ، اصولا هر گلدانی مخصوص یک گیاه با ابعاد خاص می باشد و از آنجا که گیاه دائما در حال رشد است ، هرچندسال یک بار نیاز است که گلدان بزرگ تری انتخاب و گل و گیاه را به آن منتقل نماییم ، در حال حاضر بیشتر گلدان های موجود در بازار ، گلدان های پلاستیکی می باشند ولی در گذشته گلدان ها سفالی بودند و از جنس خاک ساخته می شدند ، اصولا گلدان سفالی از گلدان پلاستیکی بهتر است ولی به دلیل وزن سنگین آن و قیمت گلدان سفالی که ممکن است از گلدان پلاستیکی گران تر باشد ، امروزه بیشتر از گلدان پلاستیکی استفاده می شود ، اما اگر در حیاط خود جای کافی برای گلدان دارید و دوست دارید از گلدان های باکیفیت تر استفاده نمایید ، توصیه ما این است که حتما از گلدان های سفالی استفاده نمایید.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی و اجرای فضای سبز ، طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

چه زمانی گلدان گیاه باید تعویض شود؟

1. زمانی که گیاه بزرگ تر از گلدان خود به نظر می رسد و ارتفاع آن مناسب گلدانش نیست .

2. ریشه ها در حال رشد کردن و بیرون زدن از منفذ زهکشی گلدان هستند و به اصطلاح گیاه ریشه پر شده است.

3. آب روی گلدان می ماند و به داخل جذب نمی شود.

4. خاک خشک می شود و حالت تجزیه ای پیدا می کند.

5. چند سال است که گلدان را تعویض نکرده اید.

6. ریختن برگ گیاه در صورتی که شرایط آب و هوا و نور مناسب است.

گاهی اوقات نیز می توانید برای جا باز کردن برای گیاه و گل دادن آن و یا تغییر دکور، گلدان را عوض کنید.

برای طراحی فضای سبز ، خرید و فروش گل و گیاه و طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

آموزش تعویض گلدان گیاهان آپارتمانی و باغچه ای

لوازم مورد نیاز:

گلدان جدید

ماده متخلخل مانند سنگ ریزه یا پوشال یا فیلتر خاک که آب اضافه را عبور دهند و خاک را نگه دارند.

بیلچه باغبانی

دستکش

قیچی ها و قوطی آب

چگونگی تعویض گلدان:

گلدان بزرگ تر را بردارید. همانطور که گفتیم دلیل اصلی تعویض گلدان، کمبود جا می باشد پس حتما از گلدان پهن تر استفاده کنید .کف گلدان را با یک ماده متخلخل مثل سنگ ریزه یا فیلترخاک بپوشانید.

یک لایه خاک را روی کف گلدان جدید بریزید. قبل از این که گیاه را در داخل گلدان قرار دهید، یک لایه خاک را داخل آن بریزید. خاک را به اندازه ای بریزید که جای گیاه را تنگ نکند.

به گیاه آب دهید. قبل از جابجایی گیاه در گلدان جدید، کاملا به آن آب دهید. این کار به شما کمک می کند که گیاه سالم بماند.

گیاه را از گلدان قدیمی بردارید. به جای کشیدن گیاه برای بیرون آوردن، آن را کمی به اطراف تکان دهید تا کم کم شل شود و راحت تر جدا شود. همچنین می توانید برای جدا کردن گیاه از گلدان از یک چاقو یا بیلچه کوچک استفاده کنید.

سراغ ریشه های قدیمی بروید. هرس کردن ریشه های قدیمی به گیاه کمک می کند تا در گلدان جدید، گل بدهد. ریشه های بیش از حد بیرون زده را قیچی کنید و فقط ریشه های سالم و تازه را نگه دارید.

گیاه را در گلدان جدید قرار دهید. گیاه حتما باید در مرکز گلدان قرار بگیرد و جایش کاملا با گلدان متناسب باشد. حال خاک را دوباره اضافه کنید.

در آخر حتما به گیاه آب بدهید تا ریشه ها خشک نباشند.

تغذیه گیاهان مهم ترین نکته در فصل بهار

پس از تعویض گلدان باید به تغذیه گل ها و گیاهان نیز اهمیت ویژه ای دهید تا گیاهان بیشترین رشد را داشته باشند و گل یا میوه خوبی به ارمغان آورند ، بهار فصل رشد اکثر گیاهان است . گیاهان برای رشد سریع نیاز به مواد غذایی بیش تر و آبیاری بیشتری دارند. قبل از اضافه کردن هر نوع کود طبیعی یا شیمیایی بهتر است کمی از خاک را آزمایش کنید یا دوره های کود دهی خود را بررسی کنید. بهتر است از کمپوست های طبیعی ساخت خودتان استفاده کنید و سمت مواد شیمیایی نروید.

  ازجمله مزایای روانی تماس با طبیعت میتوان به تسکین استرس، تنش و کاهش اضطراب اشاره نمود. این منافع ممکن است نقش عمدهای از تغییر بار جهانی بیماری در طی زمان داشته باشند. در معرض فضای باز بخصوص فضای سبز بودن، در افزایش آرامش روانی موثر است. مطالعات بسیاری بر روی بررسی اثرات محیط اطراف بر روی سلامت روان انجام گرفته است.

برای خرید وفروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز ، محوطه سازی باغ و ویلا ، محوطه سازی اماکن صنعتی و کارخانجات ، محوطه سازی اماکن تفریحی و اقامتی و طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.