گیاهان زینتی و برگ رینتی ها

گیاهان زینتی در طراحی فضای سبز و طراحی روف گاردن کاربرد فراوان دارند ، برای اینکه یک گیاه زینتی محسوب شود رسیدگی‌های ویژه‌ای توسط پرورش دهنده آن گیاه انجام می شود به عنوان مثال گیاهانی که برای ایجاد اشکال جالب هرس می‌شوند یا گیاهان مینیاتوری، فقط به این دلیل زینتی محسوب می‌شوند که باغبان آن‌ها عملیات ویژه‌ای را برای زیباسازی گیاه انجام می‌دهد و به محض اینکه این گیاهان به حال خود گذاشته شوند با رشد سریع و خروج از فرم ایجاد شده از دسته گیاهان زینتی هم خارج می‌شوند. اما دسته دیگری از گیاهان زینتی هستند که حتی به‌صورت خودرو و بدون نیاز به باغبان زینتی محسوب می‌شوند مثل کاکتوسهای وحشی ، سوسن چلچراغ و گیاهان زیبای دیگر که در طبیعت یافت می شوند.

گیاهان زینتی از گیاهانی که برای مقاصد کشاورزی مورد پرورش قرار می‌گیرند متفاوتند. البته گیاهانی هم هستند که به‌طور همزمان جزو هر دو دسته قرار می‌گیرند مثلاً گیاه اسطوخودوس که در باغات به عنوان یک گیاه زینتی پرورش داده می‌شود اما ممکن است برای مقاصد کشاورزی و تغذیه‌ای جهت استفاده از روغن آن نیز رشد داده شود. به طور کلی از گیاهان زینتی برای زیباسازی مکان های مختلف مانند ویلا ، باغ ، باغچه ، روف گاردن ، اماکن توریستی و تفریحی ، پارک ها و مراکز گردشگری استفاده می شود.

برگ زینتی ها

اصولا گیاهان برگ زینتی مخصوص قطعات سایه ای هستند. این گیاهان برگ های رنگارنگ و زیبایی دارند که منظر و چشم انداز آنها احساس خوبی را در بیننده ایجاد می کند. این گیاهان خاک مرطوب را دوست دارند و برگهای نقره ای یا رنگارنگ آنها منظره  جالبی به فضای سبز شما می دهند.  به طوری که بیننده لذت مضاعفی از منظره باغچه شما می برد.

برای تمیز نگه داشتن برگ های گیاهان زینتی می توان از روش های مختلفی استفاده نمود ، بعنوان مثال نمونه ای که بسیار اهمیت دارد؛ از بین بردن قسمت های خراب شده ی گیاه است. اگر گیاه دارای برگ های خشک شده ، زرد یا ضعیف است ، باید آن ها را حذف کنید. از بین بردن آن ها گیاه را قادر می سازد تمام منابع خود را به حفظ و رشد بخش های سالم تر اختصاص دهد.

از شرایط نگهداری گیاه آگاه باشید تا قادر به مراقبت از آن باشید. به عنوان مثال ، نباید برگ های برخی گیاهان را مرطوب کرد.مثل گیاه کاکاتی و ساکولنت این گیاهان را باید بدون آب تمیز کرد.

خیلی از گیاهان هستند که بدون خاک هم رشد می کنند این گیاهان را باید در مقداری آب نگهداری کنید و حواستان باشد که آب آن ها تمام نشود.

به طور مثال چند گیاه وجود دارد که در شرایط خاصی بدون خاک و تنها با داشتن آب  میتوانند رشد کنند با تعدادی از انها در ادامه آشنا می شویم : سیر ، کلم چینی ، پیاز چه ، هویج ، تره فرنگی ، نعناع ، ریحان ،  رزماری ، لاله ، سنبل آبی  ، سنبلچه ، علف فیبر چشمی ، بامبو ، ساکولنت ها، از جمله کاکتوس ها.

برای خرید گل و گیاه زینتی ، طراحی روف گاردن ، طراحی فضای سبز باغ و باغچه با ما تماس بگیرید