بیماری و درمان آفات سرو لاوسون – آفت قارچ لاوسن خشک شدن و قهوه ای شدن و بیماری قارچی کاج لاوسون

لاوسون دارای بیماری و آفات مختلفی است ، در این مطلب به طور مختصر به بیماری و آفات کاج لاوسون می پردازیم ، در برخی موارد ممکن است شاخ و برگ سرو لاوسن به رنگ قهوه ای در آید و یا خشک شود که نشانه چند نوع بیماری است که در اینجا به معرفی یکی از این بیماری ها می پردازیم ، وقتی کاج لاوسون به رنگ قهوه ای تغییر رنگ می دهد ممکن است نشانه بیماری قارچی لاوسون باشد ، این بیماری قارچی که از ریشه نشات می گیرد پاتوژن اوومیست است.

برای خرید لاوسون با ما تماس بگیرید ، این مجموعه آماده فروش کاج لاوسن با قیمت مناسب به مشتریان محترم می باشد.

این آفت که یک بیماری قارچی است در اوایل دهه 1950  در شمال غربی اقیانوس آرام روی درختان کاج لاوسون شناسایی شد. این بیماری قارچی در برخی از مناطق آمریکای شمالی مشکل ساز است. درخت گاهی اوقات، پاتوژن اوومیست  گاهی بیشتر ریشه را درگیر نموده و باعث از بین رفتن لاوسون می شود. 

شاخ و برگ درختان سرو لاوسن آلوده در ابتدا به رنگ سبز کم رنگ و سپس به رنگ برنزی مات یا زنگ زدگی و قهوه ای رنگ در می آید که در نهایت درخت خشک شده و می میرد. تکه های جدا شده از شاخ و برگ برنزی رنگ یا قهوه ای در تاج نشان می دهد که ساقه یا شاخه ها آلوده هستند. آبکش (پوست داخلی) با گسترش عفونت از ریشه و بالای ریشه تا ساقه (تنه) درختان آسیب دیده تغییر رنگ می دهد. زبانه های بافت مرده آبکش تیره تر (پوست داخلی) با برداشتن پوسته بیرونی قابل مشاهده می شوند و در تضاد با بافت سالم تر و کم رنگ تر هستند.

عفونت قارچی  زمانی شروع می شود که میسلیوم، از هاگ جوانه زده، به ریشه ها حمله می کند. سپس عفونت قارچی از طریق پوست داخلی و کامبیوم اطراف پایه درخت گسترش می یابد. گسترش بیماری در تنه لاوسون محدود است و بیشتر در ریشه ها گسترش می یابد ،کم کم با گسترش این بیماری قارچی ، بافت عفونی می میرد و سرو لاوسون را ضعیف می نماید، درختان بزرگ بیشتر از درختان کوچک به دلیل سطح ریشه بزرگتر آلوده به این قارچ می شوند (اگرچه همه درختان در لبه نهرهای آلوده در نهایت از طریق آب آلوده و ریشه به این بیماری آلوده می شوند). با این حال، درختان بزرگ اغلب می توانند مدت طولانی تری (تا چندین سال) با عفونت ها زندگی کنند .

لاوسن های کنار رودخانه و یا آبهای آلوده بسیار مستعد ابتلا به عفونت هستند. با این حال، به نظر می رسد سرعت انتشاراین بیماری قارچی از طریق جمعیت در مناطق مرتفع خشک کند است. این بیماری از طریق هاگ های متحرک (zoospores)از طریق آب پخش می شوند و از طریق ریشه ها جذب لاوسن می شود. این قارچ همچنین هاگ های در حال استراحت (کلامیدوسپور) تولید می کند که می توانند برای مدت طولانی در خاک باقی بمانند. عفونت‌های جدید معمولاً زمانی شروع می‌شوند که خاک از یک جمعیت آلوده به جمعیت غیر آلوده از طریق آب، حرکت انسان یا حیوان منتقل می‌شود. پس از عفونت اولیه در جمعیت های کنار رودخانه، انتشار ثانویه از طریق زئوسپورها به سرعت همه افراد پایین دست را آلوده می کند.

این بیماری از طریق مختلفی گسترش می یابد ، این بیماری توسط انسان و از طریق حمل خاک های آلوده از مکانی به مکان دیگر می تواند گسترش پیدا کند ، از آنجا که این قارچ در خاک زنده می ماند ، ممکن است از طریق چسبیدن به لاستیک خودرو و کامیون های حمل بار و یا حمل چوب درختان جنگلی در جنگل و یا روستاها ، جابجا شده و قسمت های دیگر روستا یا جنگل را آلوده نماید .

همچنین گسترش این بیماری از طریق خاکی که روی چکمه‌ها و لاستیک‌های دوچرخه کوهستان  و یا بدن دام ها می چسبد نیز به قسمت های دیگر جنگل یا باغ منتقل می شود وباعث بیماری لاوسون ها می شود .

برای کنترل این بیماری و درمان لاوسون های آلوده از قارچ کش ها استفاده می شود و همچنین باید خاک و آب آلوده را از درختان لاوسون سالم دور نگه دارید .

برای خرید لاوسون با ما تماس بگیرید ، این مجموعه آماده فروش کاج لاوسن با قیمت مناسب به مشتریان محترم می باشد .

برخی از نکات مهم که باید برای کنترل این بیماری به آنها توجه نماییم عبارتند از :

مدیریت و کنترل و جلوگیری از عفونت و انتشار بیماری قارچی لاوسن

هنگام خرید گیاهان و خرید کاج لاوسون، از فروشنده در مورد داشتن بیماری و آفت سئوال کنید .

هنگامی که گیاهان جدید را برای کاشت به باغ و محل خود می آورید ، آنها را از نظر علائم بیماری بررسی کنید و درختان ناسالم را نکارید .

 اگر درختان بزرگترکه در گلدان هستند را می کارید، در صورت امکان  ابتدا و قبل از کاشت در زمین ، آنها را در یک منطقه قرنطینه نگه دارید تا قبل از کاشت علائم احتمالی را بررسی کنید.

از کاشت گونه‌های درختی حساس در کنار باغ یا بالادست درختان دیگرخودداری کنید ، چون ممکن است پس از بیماری ، از طریق آب یا هوا ، درختان دیگر را آلوده نمایند.

محل کاشت درختان را دور از مناطق مستعد سیل انتخاب کنید.

 تکنیک‌های مختلف جنگل‌کاری (مدیریت جنگل‌ها) را در نظر بگیرید.

سوابق مکان های کاشت، دسته ها و منابع را نگه دارید.

مناطق اطراف باغ یا زمین خود را بررسی کنید تا مشخص شود، آیا درختان آلوده یا علائم مشکوک  بیماری وجود دارد یا خیر .

همیشه موارد مربوط به پیشگیری از بیماری و آفات  را به عنوان یک امر روتین انجام دهید تا خطر انتقال تصادفی خاک یا مواد گیاهی از مکانی به مکان دیگر از طریق کفش، ماشین آلات یا تجهیزات را کاهش دهید.

 ابزارها و تجهیزاتی را که به گیاهان بیمار زده اید ، خیلی خوب تمیز و ضدعفونی کنید تا از انتقال بیماری به گیاهان سالم جلوگیری  شود.

 درمان هایی مانند خاک شویی می تواند در برخی شرایط محدود مانند موثر باشد. با این حال، بعید است که آنها در محیط وسیع‌تر مؤثر باشند. زیرا ممکن است خاک شویی با مواد شیمیایی در مناطق وسیع ، خود ممکن آلودگی و مشکلات زیست محیطی شود.

اگر درخت لاوسون آلوده شده و یا در معرض آلودگی قرار دارد ، خیلی زود به درمان و جلوگیری از گسترش بیماری بپردازید ، اگر بیماری گسترش یافته ، درختان آلوده را قطع و بسوزانید تا دیگر درختان آلوده نشوند.

از انتقال گیاهان آلوده به خارج از باغ خودداری کنید. موثرترین روش دفع، سوزاندن یا تراشه کردن مواد آسیب دیده در محل است.

از انتقال خاک یا درختان خرد شده و خارج کردن آنها از زمین یا باغ خود خودداری کنید تا بیماری به زمین های دیگر گسترش نیابد.

کارگران درختکاری، باغداران و پیمانکاران را از خطرات درازمدت امنیت زیستی گیاهان آگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که اقدامات ایمنی زیستی مناسب را انجام می دهند.

برای اطلاعات بیشتر به مطلب روش نگهداری کاج لاوسون قیمت لاوسون خرید و فروش لاوسون در همین سایت و یا مطالب مشابه و تخصصی دیگر مانند چرا برگ های کامیس پاریس قهوه ای یا خشک می شود ؟ درمان کامیس پاریس و علت خشک شدن و قهوه ای شدن کامیس پاریس مراجعه نمایید.