روف گاردن - نقش اقلیم و آب و هوای منطقه در انتخاب گیاهان روف گاردن

در این مطلب به نقش اقلیم و آب و هوای منطقه در انتخاب گیاهان روف گاردن می پردازیم ، اقلیم منطقه به شدت بر روی فرایند انتخاب گونه گیاهی در روف گاردن اثر می گذارد؛ دو عامل مهم و تأثیر گذار اقلیمی شامل دما و بارش میباشند ، امروزه در سراسر دنیا برای انتخاب گل ها و گیاهان ، سعی می شود از گیاهان بومی همان منطقه استفاده شود ، در کشور ما ایران نیز با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مختلف ، باید با شناخت آب و هوا ، از گیاهان مناسب همان منطقه استفاده نماییم ، برای مثال گیاهانی که در شمال کشور و در کنار ساحل به خوبی رشد می نمایند ، در مناطق کویری به خوبی رشد نمی کنند و یا گیاهان هوای سرد در مناطق گرم خشک می شوند. صنعت باغبانی در آمریکا از طبقه بندی نواحی بر اساس دامنه مقاومت دمایی برای مشخص کردن گیاهان مناسب برای هر منطقه استفاده می کند، طبقه بندی نواحی بر اساس دامنه های مقاومت دمایی در ایالات متحده بر اساس دماهای پایین زمستانی که در طول تاریخ به وقوع پیوسته است تقسیم بندی میشوند ، در ناحیه 10 بالاترین میانگین دمایی زمستانی تجربه میشود در حالی که در ناحیه 2 یعنی شمالیترین بخش آمریکا ، سردترین میانگین دمای زمستانی حاکم میباشد .

برای طراحی و اجرای روف گاردن و طراحی فضای سبز با ما تماس بگیرید.

بدون توجه به بحث گرمای جهانی لازم است یادآوری شود که در سالهای اخیر به دلیل ظهور زمستانهای گرم ، هر یک از این نواحی یک درجه به سمت بالاتر سوق یافته اند ، تابستان نیز در سالهای اخیر گرم تر شده است. برخی افراد در صنعت باغبانی به ایجاد طبقه بندی نواحی بر اساس مقاومت تابستانی برای تشخیص گونه های گیاهی مقاوم به خشکی و گرما نیز مبادرت ورزیده اند. مباحث مربوط به مقاومت به گرما غالباً همراه با مقاومت به خشکی مطرح میگردد. گرمای بالا، اثر تنش خشکی را تشدید می کند. در مقابل، گیاهان در دماهای سرد و بدون بارش جوی و آبیاری بقای بیشتری می یابند. در زمان انتخاب گیاه باید عملکرد زمستانی تابستانی و نیاز آبی هر گونه مورد توجه قرار گیرد.

کیفیت هوا : اصطلاح کیفیت هوا بیانگر وضعیت هوا در انواعی از حالتها مانند هوای صاف و آسمان لاجوردی تا مه گرفتگیهای شدید میباشد ، با این وجود در خیلی از مواقع عوامل کیفی هوا که بر گیاهان روف گاردن اثر گذارند نیز در فهرست شرایط نامساعد محیطی قرار میگیرند، باران اسیدی ناشی از فعالیت دودکشهای صنعتی در همسایگی منطقه به ندرت قابل دید است؛ در حالی که اثر آلودگی های آن در رواناب و بافت گیاهان دیده میشود. نیترات موجود در هوای آلوده و یا باران می تواند نیتروژن کافی برای تغذیه مناسب گیاهان را در اختیار قرار دهد، هم اکنون مطالعاتی با هدف شناسایی گیاهانی با پتانسیل تثبیت آلودگی های هوا و همچنین افزایش خصوصیات پاک کنندگی طبیعی هوا در گیاهان روف گاردن در حال انجام است. در اغلب روف گاردن ها باید فرد با سرکشیهای دوره ای از وضعیت گیاهانی که از آلودگیهای جوی آسیب دیده اند اطلاع یابد. همچنین شاید نیاز به جایگزینی گیاهان در طی عملیات نگهداری باشد.

برای طراحی و اجرای روف گاردن و خرید و فروش گل و گیاه با ما تماس بگیرید.