گل ها و گیاهان دائمی – گل ها و گیاهان یک ساله و دوساله و دائمی

در این مطلب به معرفی گلها و گیاهان دائمی و تعریف گل ها و گیاهان دائمی و یک ساله و دوساله می پردازیم ، اگر بدنبال شناخت و معرفی گل ها و گباهان دائمی هستید  ، این مطلب را دنبال نمایید ، در طراحی فضای سبز باید طراح فضای سبز از طول عمر هر گل و گیه مطلع باشد و همچنین بداند که شرایط نگهداری گل و گیاه به چه صورت است تا بتواند از گل ها و گیاهان مناسب هر مکانی برای آنجا استفاده نماید. طراحی فضای سبز و طراحی روف گاردن  نیاز به اطلاعات کلی در موررد گل ها و گیاهان دارد و بدون اطلاعات اولیه نباید در زمینه طراحی فضای سبز یا طراحی روف گاردن اقدام نمود.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و محوطه سازی با ما تماس بگیرید.

تعریف و معرفی گلها و گیاهان دائمی :  از نظر باغبانی گیاهانی که طول دورۀ زندگیشان از ۳ سال تجاوز مینماید به گیاهان دائمی معروف می.باشند این تعریف گروه زیادی از پوششهای ،زمینی قاصدک،ها گیاهان چوب قرمز و هزاران گونه بینابینی اینها را در بر میگیرد ، لیکن تعریفی که یک باغبان از گل ها وگیاهان دائمی دارد ، به گیاهان باغی گلداری اطلاق میگردد که دارای ساقه های علفی ترجحاً گوشتی تا چوبی بوده و معمولاً قبل از زمستان شاخ و برگشان پژمرده شده و میمیرد و این در حالی است که ریشه های آنها در زیر خاک زنده میماند و با شروع فصل بهار رشد جدید را آغــاز مـی نـمایـد ، بـه لحاظ تکنیکی گیاهان پیازی از قبیل لاله ها و نرگسها از گیاهان دائمی به شمار می روند، لیکن آنها به خاطر روش ذخیره مواد غذائی برای رشد سال آتــی شــان به طور جداگانه در طبقه بندی دیگری قرار میگیرند

آنچه این گیاهان دائمی را از گیاهان یکساله و دوساله مجزا می نماید، دوام ریشه های این گیاهان می.باشد گیاهان یکساله در طول یکسال با کاشت بذر جوانه رشد را ظاهر و سپس شکوفا میگردند و با تولید بذر جهت تداوم حیات مجدد زندگی یکساله خود را بپایان میرسانند.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و طراحی روف گاردن و محوطه سازی با ما تماس بگیرید.

گیاهان دو ساله از قبیل گل استکانی نیز با کاشت بذر جوانه زنی را آغاز می نمایند لیکن سال اول زندگی خود را مصروف ظهور و رشد و پرورش سبزینه خود نموده و در سال دوم در تداوم تکامل دوران حیات خود به گل آوری و تولید بذر همت می گمارند و سپس میمیرند ،

در رابطه با بستر و محل کاشت و نوع گیاهان دو ساله یا دائمی لازم است قبل از هر اقدامی طرح مورد نظر بر روی کاغذ ارائه ،ردد، آنگاه نسبت به اجرای آن اقدام لازم به عمل آید.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و محوطه سازی با ما تماس بگیرید.

در بخش گلهای یکساله مراتب عملیات به اختصار بیان گردیده است. برای گیاهان دائمی نیز اهم مراتب که دانستن آن برای هر فرد علاقمند به گلکاری لازم و ضروری است به طور خلاصه ذکر خواهد گردید. برای اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع در زمینه طرز کاشت و مراقبت از گیاهان دائمی به بخش های دیگر سایت مراجعه نمایید.

برخی از گل ها و گیاهان دائمی که در فضای باز و محوطه سازی و باغ و ویلا و یا روف گاردن کاربرد دارند عبارتند از :  کاج لاوسون ، یاس هلندی ، به ژاپنی ، کامیس پاریس ، مورت ، شمشاد طلایی و شمشاد سبز ، کاملیا ، سیکاس و گل ها و گیاهان دیگر که از آنها در طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن استفاده می شود.