چرا برگ های کامیس پاریس قهوه ای یا خشک می شود ؟ درمان کامیس پاریس و علت خشک شدن و قهوه ای شدن کامیس پاریس

تغییر رنگ کامیس پاریس به قهوه ای در برخی موارد ممکن است موقتی و طبیعی باشد ، برای مثال در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز ، برگ ها به رنگ زرد و یا قهوه ای تغییر رنگ می دهند و به اصطلاح خزان می کنند ، ولی با وزیدن باد بهاری در اواخر اسفند و فروردی ، کامیس پاریس جان تازه می گیرد و به رنگ سبز باز می گردد. ولی در برخی مواقع ممکن است تغییر رنگ کامیس پاریس به رنگ قهوه ای دلایل دیگری داشته باشد که در صورتی که به آن رسیدگی ننماییم و درمان کامیس پاریس انجام نشود، باعث خشک شدن کامل کامیس پاریس و از بین رفتن گیاه شود. یکی از مشکلاتی که برای کامیس پاریس رخ می دهد ، تغییر رنگ کامیس پاریس به رنگ قهوه ای می باشد ، ممکن است در فصول مختلف ، برگ های کامیس پاریس از رنگ سبز به رنگ قهوه ای تغییر رنگ دهند و یا کامیس پاریس خشک شود. این مساله علت های زیادی دارد که باید نسبت به درمان کامیس پاریس اقدام شود ، برخی از علت های قهوه ای شدن کامیس پاریس یا خشک شدن کامیس پاریس در اینجا توضیح داده می شود ، برای مثال یکی از علت ها ممکن است آبیاری کم یا آبیاری زیاد کامیس پاریس باشد و یا از خاک مناسب کامیس پاریس استفاده نشده باشد ، یکی دیگر از علت های خشک شدن یا تغییر رنگ کامیس پاریس به رنگ قهوه ای می تواند فقر مواد مغذی و مورد نیاز کامیس پاریس در خاک و گلدان باشد ، برای مثال کمبود برخی کودها و مواد آلی و یا فقر آهن یا ازت می تواند به تغییر رنگ کامیس پاریس منجر شود.

سرو کامیس نیاز زیادی به آبیاری ندارد ، بهتر است ت قبل از خشک شدن سطح خاک به آن آب ندهیم مگر در مواقعی که گرما زیاد است و هوا خشک باشد ،  برای مثال در تابستان بهتر است قبل از خشکی کامل خاک ، به آن آب دهیم ، ولی در فصول سرد و معتدل سال ، یکی از دلایل تغییر رنگ کامیس پاریس به رنگ قهوه ای ، آبیاری زیاد آن است و به خصوص اینکه به هیچ عنوان روی برگ های آن آب نریزید.

خاک کامیس پاریس را طوری انتخاب نمایید که زهکش مناسب داشته باشد وهر چند وقت یکبار خاک سطحی را با بیل یا بیلچه ، شخم بزنید تا به ریشه ها هوا برسد.

دمای بالا و خشکی بیش از حد هوا نیز ممکن است به تغییر رنگ قهوه ای کامیس پاریس منجر شود.

 اگر کامیس پاریس شما به رنگ قهوه ای تغییر رنگ پیدا کرده ، باید گلدان آن را در نیم سایه قرار دهید تا آفتاب زیاد ، باعث خشکی بیشتر کامیس پاریس نشود.

برخی بیماری ها و آفت ها نیز باعث قهوه ای شدن کامیس پاریس می شود که باید با مشورت با افراد متخصص ، از کود و مواد مغذی و آفت کش ها برای تقویت کامیس پاریس استفاده شود و نسبت به درمان کامیس پاریس اقدامات لازم انجام شود.

 برای جلوگیری از خشک شدن کامیس پاریس و تغییر رنگ قهوه ای آن و درمان کامیس پاریس، از قارچ کش و برخی از سم ها یا کودهای مناسب استفاده نمایید. برای مثال در برخی مواقع می توان از قارچ کش بردوفیکس استفاده نمود ، البته باید با افراد مطلع مشورت نمایید و گیاه شما بازدید شود.

اگر کامیس پاریس را در گلدان کاشته اید و تعداد زیادی از کامیس پاریس ها در کنار هم هستند ، گلدان ها را با فاصله از هم نگهداری نمایید تا هوا و آفتاب به همه طرف گیاه کامیس پاریس برسد. اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری کامیس پاریس را در این سایت در مطلب روش نگهداری کامیس پاریس پرورش کاج کامیس پاریس بازدید نمایید.

در فصل تابستان اگر دمای هوا به شدت گرم شد ، گلدان کامیس پاریس را در محل نیم سایه قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مطلب علت قهوه ای شدن برگ های کامیس پاریس و خشک شدن کامیس پاریس و روش درمان کامیس پاریس و همچنین مطالب و مقالات دیگر در این سایت مانند مطلب آموزشی و مفید بیماری و درمان آفات سرو لاوسون – آفت قارچ لاوسن خشک شدن و قهوه ای شدن و بیماری قارچی کاج لاوسون در همین سایت بازدید نمایید .

برای خرید کامیس پاریس و خرید کاج لاوسون و انواع گل ها و گیاهان با ما تماس بگیرید.